آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 دی ماه 1396 = 13-01 2018

محدودیت‌ تازه آلمان برای پذیرش پناهجویان

سه حزب دموکرات مسیحی، سوسیال مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان یک سند ۲۸ صفحه ای را به عنوان برنامه کار دولت ائتلافی خود در چهار سال آینده منتشر کردند. بر پایه این سند، آلمان در آینده هر سال تنها ۱۸۰ هزار تا ۲۲۰ هزار پناهجو خواهد پذیرفت.

به گزارش رادیو فرانسه، احزاب ائتلافی، برای الحاق خانواده های پناهندگان به آنان نیز محدودیت های تازه ای در نظر گرفته و اعلام کرده اند که در آینده هر ماه حداکثر هزار نفر از اعضای خانواده های پناهندگان می توانند در آلمان به آن ها ملحق شوند.

علاوه بر این، تصویب شده است که درخواست پناهندگی پناهجویان تا پذیرش یا استرداد آن ها در کمپ های اولیه مورد رسیدگی قرار گیرد. این بدان معنا است که پناهجویان تا تعیین تکلیف نهائی خود باید در کمپ های بزرگ بمانند.

موافقان و مخالفان برنامه دولت آینده

یک نظر سنجی پس از انتشار "توافقنامه ائتلاف بزرگ" نشان می دهد که نیمی از مردم آلمان با آن مخالف اند و نیمی دیگر از آن پشتیبانی می کنند.

مخالفت ها به ویژه در میان اعضا و هواداران حزب سوسیال دموکرات بالا است زیرا آن ها معتقدند این حزب برخی از خواسته های خود را زیر پا نهاده است. موافقت با عدم افزایش مالیات بر درآمدهای بالا از جمله این عقب نشینی ها ارزیابی شده است.

در مقابل موافقان با اشاره برخی جنبه های مثبت توافقنامه احزاب از آن پشتبانی می کنند.

احزاب ائتلافی تصویب کرده اند که تا سال ۲۰۲۵ پنجاه درصد پست های مدیریت در سراسر آلمان به زنان سپرده شود و کمک کودکان تا سال ۲۰۲۱ ماهانه ۲۵ یورو افزایش یابد.

نکته مهم دیگر در توافقنامه ائتلاف بزرگ افزایش سهم آلمان در بالا بردن بودجه اتحادیه اروپا است. در این سند آمده است: "دولت جدید سهم آلمان را در بودجه اتحادیه اروپا بالا خواهد برد تا اتحادیه بتواند وظایف خود را بهتر انجام دهد".



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: