آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 29 دی ماه 1396 = 19-01 2018

جاسوسی؛ درخواست اخراج سفیر جمهوری اسلامی

کمیته آمریکاییان یهودی از دولت آلمان خواست تا بنابر گزارشها مبنی بر جاسوسی عوامل حکومت ایران از سفارت اسرائیل و یک مهد کودک یهودی ، سفیر رژیم تهران را از آلمان اخراج کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اورشلیم پست، مدیر دفتر این کمیته اظهار کرد: ما انتظار داریم تا دولت آلمان گام‌های سیاسی روشنی را در این باره بردارد و نباید به گفت‌وگوی دیپلماتیک راضی بود. باید یک اقدام علنی مثل اخراج سفیر رژیم ایران در آلمان انجام شود.

پیش‌تر نشریه فوکوس گزارش داد که در پی این اتهامات مقام‌های آلمان به اماکن متعلق به حکومت ایران در مناطقی از برلین وارد شده‌اند.


یورش پلیس آلمان به منزل جاسوسان سپاه قدس

دویچه وله: دادستانی فدرال آلمان محل سکونت و کار چند ایرانی در ایالت‌های مختلف این کشور را بازرسی کرد. این افراد به همکاری با یک سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی متهم هستند. احتمال می‌رود که آنها برای سپاه قدس جاسوسی کرده‌ باشند.

روز سه‌شنبه (۱۶ ژانویه / ۲۶ دی) خبر تفتیش خانه‌ها و محل کار ۱۰ شهروند ایران در چند ایالت آلمان منتشر شد. این اقدام با حکم دادستانی فدرال آلمان صورت گرفته است.

به گزارش دادستانی، هیچکدام از این افراد که به همکاری با یک سرویس اطلاعاتی جمهوری اسلامی متهم هستند، دستگیر نشده‌اند.

هفته‌نامه فوکوس گزارش داد که خانه‌های مظنونان در ایالت‌های بادن وورتنبرگ، بایرن، برلین و نوردراین وستفالن واقع شده‌اند.

فوکوس نوشت که متهمان وابسته به یک گردان ویژه سپاه قدس هستند.

ایرانیان مشکوک؛ تحت نظارت اداره امنیت آلمان

دادستانی فدرال در باره گزارش فوکوس سکوت کرده اما می‌گوید که متهمان ایرانی مدتی زیر نظر اداره امنیت داخلی (اداره حافظ قانون اساسی) آلمان بوده‌اند.

این اداره در آخرین گزارش خودش که در ژوئیه ۲۰۱۷ منتشر شد، نوشته بود که جمهوری اسلامی علاوه بر جاسوسی علیه گروهای ایرانی مخالف، برای شنود و "دریافت اطلاعات سری در زمینه سیاست خارجی و امنیت داخلی" آلمان هم تلاش می‌کند.

در گزارش یادشده، به فعالیت‌های سپاه قدس در رابطه با شنود از "اهداف یهودی یا اسرائیلی" نیز اشاره شده بود.

چندی پیش دولت آلمان سفیر جمهوری اسلامی در برلین را به وزارت خارجه فراخواند و به خبرچینی یک مامور ایرانی پاکستانی‌تبار علیه یک سیاستمدار آلمانی اعتراض کرد.



#مهرداد January 16, 2018 04:52 PM

اینها آنقدر پررو شده اند که آدم نمی داند چه بگوید۰ چندی پیش
گزارشی در تلویزیون آلمان نشان داده شد که یک کارخانه از کار
افتاده را همین جاسوسان رژیم آمده و قطعات آنرا دزدیده بودنند
تا در ایران از روی آن کپی کنند۰ چنانکه در آن فیلم گفته می شد
روش کار آنها را از پیش می دانسته اند چطوری نمی دانم۰ اگر این
رژیم به بمب اتم دست پیدا کند دستکم 300 سال در کشورمان خواهد
ماند۰ چینی ها از طریق حک کردن کامپیوتر ها در آلمان از این کشور
تکنولوژی می دزدند آگنت های حکومت ملاتاریا می آیند توی این
کشور و بار می زنند و می برند آیا نباید قاه قاه بخندیم!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ghasem January 19, 2018 03:49 PM

من به این عقیده هستم که آخوندها موجود کثیف و تن پروری بیش نیستن که فقط خرافات تحویل می دهند و از مردم معتقد سوء استفاده می کنند عجیبه که دول غربی کاملا واقف هستن ولی گول این موجودات کثیف را می خورند با این مسئولین بی سواد همیشه به نحوی کنار آمده اند چون فکر می کنند اینها به قواعد بین الملل پایبند هستند که کاملا اشتباه می کنند خاک بر سر هرچه آخوند حکومتیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور January 19, 2018 04:46 PM

وقتی مردم ما دموکراسی در کشورهای اروپائی را می بینند تصور می کنند که این کشورها در سیاست خارجی هم طرفدار دموکراسی هستند در صورتیکه در سیاست خارجی این ها یک تاجر و از سیاست های استعماری گذشته کاملا پیروی میکنند بعد از تسخیر کرکوک توسط دولت مرکزی عراق بلافاصله نفت کرکوک را به بریتیش پترولیوم داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو January 19, 2018 09:02 PM

تصور کنید به جای هر آخوند یک درخت بکاریم ایران بهشت میشود
ی تخم شیطان را باید در ایران اخته کرد زمانش رسیده

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف January 20, 2018 12:26 AM

این المان خیلی زرنگه بزرگترین حامی و مشوق اخوندها ست که به جهاد اقتصادی اخوندها لبیک گفته از طرفی وقتی میبینه اوضاع خیطه شروع به گیردادن به اخوندها میکنه نظیر همین موضوع در مورد اردوغان بیسواد هم صادقه! ! اطلاعات المان چه کتابهایی درباره جنایات ساواک و شاه به زبانهای مختلف رایگان در بین دانشجوهای کشورهای مختلف پخش میکرد حجم تبلیغات انگلیس و المان و فرانسه به حدی بود که خارج از ایران هرکی اسم شاه رو میشنید فکر میکرد دراکولایی چیزی باشه! ! شاه نمیتونست به خارج کشور و بره اونجا تظاهرات عظیم راه نیوفته حالا ببین اخوند عراقی جنایتکار شاهرودی چه راحت میره المان بر میگرده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: