آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 بهمن ماه 1396 = 02-02 2018

آخرین وضعیت دو زندانی سیاسی زن مبارز

آتنا دائمی و گلرخ ایرایی؛ همراه با ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین تبعید شدند

آنها در دیدار با مسئولان اعلام کردند که در صورت عدم بازگشت به زندان اوین از ۱۴ بهمن‌ماه دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، گلرخ ایرایی و آتنا دائمی که از چهارم بهمن‌ماه به طور غیرقانونی و برخلاف اصل تفکیک جرائم در زندان قرچک به سر می‌برند، طی روزهای گذشته با دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی، حاج مرادی و رییس زندان قرچک، محمدی، دیدار داشتند و گفته‌اند که در صورت عدم توجه به درخواستشان مبنی بر بازگشت به اوین از تاریخ ١۴ بهمن اعلام اعتصاب غذا خواهند کرد.

نامه تعدادی از زندانی سیاسی زن اوین

ما جمعی از زندانیان بند زنان اوین نگران وضعیت همنبدیان خود خانمها گلرخ ابراهیمی ایرایی و اتنا دائمی هستیم .چنانچه مستحضر میباشید در تاریخ ۹۶/۱۱/۴ خانمها گلرخ ابراهیمی ایرایی و اتنا دائمی را ابتدا به بهانه بازجویی در بند دو الف از بند زنان خارج کردند و ساعاتی بعد ما مطلع شدیم ایشان را به زندان قرچک ورامین منتقل کرده اند .
زندان قرچک ورامین محل نگهداری زندانیان با جرائم عمومی میباشد در این زندان (زندان قرچک ورامین ) طبقه بندی و تفکیک جرائم رعایت نمیشود ،این زندان در عمل فاقد استانداردهای لازم برای نگهداری زندانیان میباشد .عدم وجود آب قابل شرب ،وضعیت نامناسب بهداشت و عدم وجود سیستم تهویه هوای مناسب تنها گوشه کوچکی از مشکلات زندانیان در این زندان میباشد .
مجددا قابل ذکر است که ما جمعی از زندانیان بند زنان زندان اوین که نگران وضعیت ایشان هستیم خواستار اقداماتی فوری و موثر میباشیم .

اسامی امضا کنندگان
آزیتا رفیع زاده، نسیم باقری، مریم النگی، زهرا زهتاپچی، نیگارا کریم اوا، فاطمه محمدی، الهام فراهانی، نرگس محمدی، مریم اکبری منفرد

آتنا دائمی از زندان قرچک ورامین: آنها گفتند که از مبارزات ما خسته شده‌اند (نوار صوتی زیر)

نامه خانواده آتنا دائمی به گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران و دادخواهی از وی

پس از «ضرب و شتم وحشیانه و انتقال» آتنا دائمی وگلرخ ابراهیمی ایرایی، زندانیان سیاسی بند زنان زندان اوین به زندان قرچک ورامین، پدر و مادر و خانواده آتنا دائمی اقدام به نوشتن شکایت‌نامه و دادنامه‌ای به عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران کرده‎اند.

آنها از خانم جهانگیر خواسته‎اند نه تنها به خاطر مسئولیتش بلکه به خاطر یک زن و یک مادرِ خواهانِ کمک، برای نجات جان و آزادی آتنا دائمی اقدام کند.

متن نامه خانواده آتنا دائمی به خانم جهانگیر به شرح زیر است:

خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران،

با سلام،

خانم عاصمه جهانگیر از شما خواهش می‌کنیم نه فقط به خاطر مسئولیت سنگین شما در گزارشگری ویژه حقوق بشر بودن، بلکه به عنوان یک زن و یک مادر و به حکم انسانیت صدای ما حسین دائمی و معصومه نعمتی، پدر و مادری باشید که روز را با خبر ضرب و شتم شدید دختر در بندشان آغاز کرده‌اند.

جان فرزندمان در خطر است.

در تاریخ پنجم بهمن آتنا دائمی و هم‎بندش گلرخ ابراهیمی ایرایی با ضرب و شتم شدید به بند قرنطینه زندان قرچک منتقل شدند؛ بدون اینکه به وکیل وی اطلاع دهند و بدون رعایت هر گونه موازین حقوقی و انسانی و بدون اینکه اجازه همراه داشتن وسایل شخصی‎شان را داشته باشند.

این در شرایطی است که بهترین سال‎های جوانی آتنا را به جرم دفاع از حقوق کودک و پای فشردن بر حقوق انسانی زنان و دفاع از انسانیت و مخالفت با اعدام، در زندان و احکام سنگین به تباهی کشانده‌اند. اما برای سیستم قضایی حکومت ایران این تاوان کافی نیست و در تمام روزهای زندان تلاش کرده‌اند آتنا و خانواده‌ ما روی آرامش نبینند.

مدتی‎ست که با طرح شکواییه‌های به ظاهر خصوصی و پرونده‎سازی‌های عجیب و غریب، فشار روانی برای آتنا ایجاد کرده‌اند و در ادامه این روند، امروز اتنا دائمی و گلرخ ابراهیمی ایرایی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار داده و به زندان قرچک ورامین منتقل کرده‌اند.

وجود شرایط ناامن و شکنجه‌های جسمی و روانی در شرایطی است که آتنا برای لغو احکام صادره برای خواهرانش به ناچار اقدام به اعتصاب غذای ۵۴ روز کرد و در طی اعتصاب غذا کیسه صفرای خود را از دست داد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و در حال حاضر نیز شرایط جسمی مناسبی ندارد.

ما نگران جان دخترمان هستیم و بدین وسیله از شما می‎خواهیم برای آزادی آتنا تلاش کنید.

حق آتنا ماندن در زندان نیست. کمک کنید دخترمان آزاد شود.




www.youtube.com/watch?v=DzWwcHkwNCc

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



زینا January 25, 2018 05:13 PM

درود و افتخار بر این رنان شجاع و تسلیم ناپذیر

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: