آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 11 آبان ماه 1397 = 02-11 2018

ایران؛ بانک‌های چینی دادوستد را متوقف کردند

رادیو فرانسه: در تهران اعلام شد که بانک‌های چینی، تبادلات بانکی خود با مشتریان ایرانی را متوقف کرده‌اند.

به گزارش منابع خبری ایران، اسدالله عسگراولادی، رئیس اطاق بازرگانی جمهوری اسلامی و چین، با اعلام این خبر گفت: «در حال حاضر هیچیک از بانک‌های چینی با تجار ایرانی فعالیت نمی‌کنند؛ همین موضوع باعث شده است تا صادرات به چین متوقف شود».

رئیس اطاق بازرگانی ایران و چین گفته است: بانک مرکزی ایران در حال گفت‌وگو با طرف‌های چینی است، اما این گفت‌وگو ها نیز تا کنون بی‌نتیجه مانده است.

عسگراولادی افزود، من اصلاً نمی‌توانم پول خود را وارد کشور کنم؛ در نهایت هم اگر پول خود را به کشور نیاوریم متهم به قاچاق می‌شویم.


از سوی دیگر یک عضو اتاق بازرگانی ایران و چین دولت و شرکت های چینی را به عمل نکردن به تعهداتشان محکوم کرده و وزیر خارجه جمهوری اسلامی در مورد عواقب قطع مبادلات نفتی چین و هند با ایران هشدار داده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم حسین پیرموذن عضو اتاق مشترک ایران و چین گفته که چین از تامین قطعات ماشین آلات و مواد اولیه تجهیزاتی که به ایران فروخته خودداری کرده و طرف‌های چینی ترتیبات بانکی دیگر را برای معامله با ایران پیشنهاد کردند.

این عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین همچنین دولت چین را به اقدام ناکافی برای حفظ روابط تجاری بین دو کشور متهم کرده و گفته است دولت چین برخلاف صحبت‌های خود در بحث مراودات اقتصادی و تجاری با ایران تصمیم معقولی نگرفته است و متاسفانه در خصوص مباحث بانکی بین دو کشور این روزها خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد.

عضو اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین یادآور شده که در سال های اخیر تحریم های خارجی باعث شده تا ایران از لحاظ ماشین آلات و تکنولوژی به چین وابسته شود با این همه دولت چین از تعهد خود در خصوص تامین قطعات ماشین آلات و مواد اولیه واحدهای تولیدی بر اساس قراردادهای اولیه شانه خالی می کند.

به گفته پیرموذن محدودیت‌هایی که بانک‌های چینی علیه ایران اعمال می‌کنند باعث شده است که هنگام معامله با چین حواله های بانکی واحدهای تولیدی ایران با مشکل مواجه شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: