آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 15 بهمن ماه 1396 = 04-02 2018

بمب ساعتی دلار وارد کانال ۴۸۰۰ تومان شد

جدول نرخ ارز و سمه در زیر گزارش

قیمت دلار در حالی در بازار آزاد امروز به کانال ۴۸۰۰ تومان رسید و برگشت که فعالان بازار ارز از توزیع ارز بانکی از سوی صرافی های بانک به عموم مردم با قیمت ۴۷۲۵ تومان خبر می دهند.

به گزارش تسنیم، همزمان با افزایش قیمت دلار در بازار آزاد امروز نرخ های جدیدی در خیابان فردوسی ثبت شد. نرخ هایی که موجب شد دلار برای دقایقی وارد کانال ۴۸۰۰ تومان شود.

البته دلار ۴۸۰۰ تومانی خیلی دوام نداشت و ساعتی بعد با ورود صرافی بانک به بازار ارز و عرضه ی دلار به عموم متقاضیان از شتاب افزایش قیمت کمی کاسته شد. ذکر این نکته ضروری است که صرافی های بانکی از صبح تا ظهر نه نرخی داده بودند نه ارزی به مردم می فروختند.

یکی از فعالان بازار ارز درباره عدم ورود بانک مرکزی به بازار در روز جاری گفت: احتمالا بانک امروز فروش دلار بانکی رو متوقف کرده تا نور چشمی ها بتوانند به بهترین قیمت دلار هایی را که در قیمت های پایین خریده بودند را در آرامش کامل بفروشند.


وضعیت بازار دلار شبیه بمب ساعتی شده است

رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران درباره وضعیت بازار ارز گفت: وضعیت بازار دلار شبیه به یک بمب ساعتی شده است که هر چه زمان می‌گذرد قدرت تخریبش بیشتر می‌شود. مطمئنا عواملی از جمله واسطه‌گری‌ها هم در بازار تاثیرگذار است اما علت اصلی نیست و در واقع سیاست‌های خودمان در حدود چهار سال گذشته باعث این اتفاقات شده است.

به گزارش الف، ادامه نوسانات نرخ ارز باعث بی ثباتی بازار و شکل گیری بی اعتمادی در بین بازیگران اقتصاد خواهد شد و همان طور که رئیس جمهور گفته بود زندگی مردم را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد. همچنین بی ثباتی بازار ارز بر شاخص های دیگر اقتصاد نظیر سرمایه گذاری، تولید و اشتغال تاثیر منفی خواهد داشت. اما به نظر می رسد با این وضعیت و علی رغم وعده های دولتمردان فعلاً نباید انتظار ثبات در بازار و جلوگیری از افزایش لحظه ای نرخ ارز را داشته باشیم.

یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران معتقد است وضعیت نابسامان بازار ارز و سیاست های اشتباه بانک مرزی، صادرات را فلج کرده است.

فرهاد فزونی تصریح کرد: یک صادرکننده می‌خواهد کالایی را بخرد و در خارج بفروشد و دلارش را به ایران برگرداند و آن را در داخل بفروشد اما رئیس بانک مرکزی می‌گوید که "قرار است قیمت دلار پایین آید"، در این شرایط برای صادرکننده صادرات صرفه اقتصادی نخواهد داشت؛ بنابراین صادرات ما فلج می‌شود.


شیب افزایشی قیمت ارز ادامه دارد

قیمت دلار آمریکا بار دیگر صعودی شده است و با جهش قابل توجه نسبت به روز قبل ۴۷۸۰ تومان فروخته می‌شود، همچنین قیمت سکه هم افزایش محسوسی پیدا کرده است.

قیمت دلار آمریکا بار دیگر صعودی شده است و با جهش قابل توجه نسبت به روز قبل ۴۷۸۰ تومان فروخته می‌شود، همچنین قیمت سکه هم افزایش محسوسی پیدا کرده است.

به گزارش انتخاب، دلار آمریکا در هفته گذشته با شیب ملایمی در جهت افزایش قیمت حرکت کرد اما با شروع این هفته روند و شیب افزایش آن تندتر شد و به نرخ ۴۸۰۰ تومان نزدیک‌تر شد. امروز بازار ارز به طور کلی افزایش قیمت پیدا کرده و به غیر از دلار، یورو هم به ۶۰۰۰ تومان رسیده است.

بازار سکه نیز مانند بازار ارز با افزایش قیمت مواجه شده است. سکه تمام ۱۳ هزار تومان گران شده و سایر اقلام سکه هم بین ۴۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان افزایش قیمت یافته‌اند. این در حالی است که روز گذشته بازار سکه با ثبات نسبی قیمت همراه بود.

بازار طلا نیز برخلاف روز قبل با افزایش قیمت محسوسی روبرو شده است. هر گرم طلای ۱۸ عیار از ۱۴۷ هزار تومان عبور کرده و مثقال طلا به ۶۴۰ هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت دلار در حالی است که بانک مرکزی با گذشت بیش از یک ماه از افزایش ناگهانی قیمت همچنان دلیل موجهی برای آن ارائه نکرده است.

ولی‌الله سیف، رییس کل بانک مرکزی نهم بهمن در پاسخ به پرسشی مبنی بر میزان حباب نرخ ارز با توجه به روند کاهشی که در بازار آغاز شده، گفت: بازار ارز در حال طی کردن شرایط خاص خود است و طبیعی است که بانک مرکزی طبیعتا بر این روند نظارت دارد؛ البته به نظر می‌رسد که یک التهاب در یک تا دو ماه گذشته در این بازار رخ داد که اکنون، در حال تعدیل شدن است.

او افزود: تا حدود زیادی کاهش نرخ ارز در بازار ادامه خواهد یافت، البته این کاهش در حد رقم و اعدادی خواهد بود که بتواند آن را برساند که حبابی در آن وجود نداشته باشد.

با این وجود، دلار همچنان بالا می رود و خبری از شفاف سازی از سوی بانک مرکزی نیست.

نوع طلا قیمت تفاوت قیمت نسبت به روز گذشته
هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان ۱۷۰۹ تومان افزایش
مثقال طلا ۶۴۰ هزار تومان ۹۵۰۰ تومان افزایش
اونس طلا در بازار جهانی ۱۳۳۳ دلار بدون تغییر
نوع سکه
سکه تمام طرح جدید یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان ۱۳ هزار تومان افزایش
نیم سکه ۷۴۵ هزار تومان ۸۰۰۰ تومان افزایش
ربع سکه ۴۴۵ هزار تومان ۷۰۰۰ تومان افزایش
سکه گرمی ۲۹۵ هزار تومان ۴۰۰۰ تومان افزایش
نوع ارز
دلار آمریکا ۴۷۸۰ تومان ۱۲۸ تومان افزایش
یورو ۶۰۰۰ تومان ۹۵ تومان افزایش
پوند انگلستان

۶۷۴۰ تومان ۳۰ تومان افزایش
لیر ترکیه ۱۳۱۰ تومان ۱۹ تومان افزایش
یوان چین ۷۸۵ تومان ۲۸ تومان افزایش
درهم امارات ۱۳۰۶ تومان ۶ تومان افزایش



یک ایرانی February 4, 2018 06:59 AM

دلار آمریکا در ایران بشدت تحت فشار حکومتی است و قیمتش مصنوعی است و قیمت آن تا زمانی که حقیقی نشود افزایشی خواهد بود و تا زمانی که بانک مرکزی نتواند نقشه های قبلی را برای پایین نگه داشتن دلار نگه داشتن دلار عملی کند ما شاهد افزایش دلار و نزدیک شدن آن به قیمت واقعی آن خواهیم بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام February 4, 2018 08:48 AM

بانک مرکزی رژیم اعلام کرد برای رفع این مشکل که به دست جمشید بسم اله و عوامل آمریکای جهانخوار به وجود آمده بزودی واحد پول جدید جمهوری اسلامی معرفی خواهد شد نام این پول "پهن" است و از یکصد "پشکل" تشکیل شده اقتصاد هم مال خر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


کی مرام February 4, 2018 05:23 PM

ای ایرانی چه نشسته ای خامنه ای روحانی و سپاه می گویند که ما که مجبور به فراریم از ایرانیم بگذار تا نرخ دلار را بالاتر ببریم تا بیشتر از جیب ایرانیان بدزدیم آنها میگویند وقتی اکثریت ایرانیان جیبشان خالی شد و نتوانستند برای بچه ها و خانواده شان تکه نانی تهیه کنند مجبور هستند از گرسنگی بمیرند در نتیجه ما بدون هیچگونه زحمتی بسیاری از ایرانیان را از ازبین برده ایم و دیگر کسی نمی ماند تا ما را از ایران اخراج کند رژیم وارد فازجنگ کشتن ایرانیان با بمب ساعتی دلارشده است ای ایرانیان ما منتظر چه نشسته ایم تا این رژیم که نمی تواند در مقابل ده هزار ایرانی پهلو به پهلو ایستاده تاب مقاومت بیاورد, به این راحتی هرچه دلش می خواهد می از پول ایرانی بدزدد و ایرانیان را بکشتن دهد؟ برای تارومار کردن این اجانب امروز را از دست نده فردا دیگرخیلی دیر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


manam Babak February 4, 2018 05:45 PM

به جون هرچی ملا زاده قسم، دلار به زودی به ۱۰ هزار هم میرسه!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: