آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 17 بهمن ماه 1396 = 06-02 2018

تهران؛ معترض کفن پوش فریاد می زد: می کُشم!


روزنامه حکومتی "ایران": صبح دیروز مرد جوانی که با پوشیدن کفن، قصد ورود به محوطه نهاد ریاست جمهوری را داشت، با شلیک نیروهای حفاظت متوقف شد. شاهدان عینی در مجموعه پاستور، نام این مرد را «آرش محمدی» و حدوداً 35 ساله عنوان کردند.

شاهدان در تشریح نحوه ورود این مرد به خیابان پاستور، گفتند او هنگام عبور از گیت نخست مجموعه حفاظتی نهاد ریاست جمهوری در خیابان 12 فروردین، کفن را زیر لباس‌های خود پنهان کرده بود تا توجه مأموران به او جلب نشود. حاضران در صحنه افزودند که این مرد، پس از عبور از این گیت، کفن خود را پوشید و با دست گرفتن سلاح سرد خود، فریاد کشان راه خود را به‌سمت گیت دوم نهاد ریاست جمهوری در خیابان خورشید ادامه داد.

نیروهای حفاظتی که با فریادهای وی، متوجه او شده بودند، تلاش کردند با شلیک سه گلوله اخطار و فرمان ایست، او را متوقف کنند اما به‌ دلیل بی‌توجهی به شلیک‌های هوایی و اخطار، او در نهایت با شلیک یک گلوله به پا، به زمین افتاد و متوقف شد.

شاهدان به‌ خبرنگار «ایران» گفتند که این فرد شعار سیاسی، صنفی یا معیشتی سر نداده و تنها در میان سرو صداهای خود فریاد می‌زد: «می‌کُشم».

محمد حسین مقیمی استاندار تهران هم در این باره به ایرنا گفت: این فرد مسلح به سلاح سرد در ابتدا به اخطار ایست نیروهای حفاظت واکنشی نشان نداده است و به همین دلیل مجروح شده و در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

به گفته وی، درخصوص انگیزه این شخص باید دستگاه قضایی و مأموران امنیتی کار خود را انجام بدهند و از او بازجویی کنند.

محسن نسج همدانی، معاون امنیتی استاندار تهران نیز در تشریح این حادثه به «فارس» گفت: فردی به حالت کفن‌پوش در تلاش بود از گیت‌های نهاد ریاست‌ جمهوری بگذرد که با اخطار نیروهای حفاظت نهاد مواجه شد. وی تصریح‌کرد: با تیراندازی مأموران حفاظت این فرد که سلاح سرد داشت، از ادامه مسیر باز ‌ماند و مصدوم ‌شد، در تلاشیم هویت فرد مصدوم و علت اقدام او را جویا شویم.

خبرگزاری رویتر در گزارشی از تهران نوشت: مردی که تلاش داشت وارد نهاد ریاست‌جمهوری در خیابان پاستور در مرکز تهران شود توسط پلیس به ضرب گلوله از ناحیه پا مجروح و دستگیر شد. فرد مهاجم کفن سفید به تن داشت که نشان‌دهنده آمادگی او برای فدا کردن جانش بود. دفتر روحانی در حفاظت‌ شده‌‌ترین منطقه تهران است.



آرش-صبحی February 5, 2018 02:41 PM

روایت شاهدان عینی ازماجرای مردکفن پوش که با تیراندازی نیروهای آتش به اختیارازناحیه ران و زانو مورد اصابت قرار گرفته، اینست که فرد مزبور ازجانبازان بالای ۵۰ درصد جنگ هشت ساله بوده که بنا بدلائل مالی دست از جان شسته ومیخواسته فریادش را بگوش آقای روحانی برساند وبگوید: آقای رئیس جمهور: ما بعنوان جانبازان مورداحترام امام راحل تان، گرسنه ودرمانده و فراموش شده هستیم وای بحال ملت ایران ومردمانی که زیربار فقردارند له میشوند اما گزمه های حکومتی آتش به اختیاران ولایت مطلقه فقیه بجای اینکه بگذارند حرفش را بزند او را به رگبار بستند ضمن اینکه خبرهمراه داشتن سلاح سرد میتواند یک جعل خبر باشد تا از اینطریق عمل جنایتکارنه نظام ولی فقیه قابل توجیه باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان February 5, 2018 06:52 PM

توجه توجه؛ امروز ۱۶ بهمن کارگران خشمگین و کارد بستخوان رسیده هپکوی اراک با تجمع و راهپیمایی در این شهر بدلیل به عقب افتادن شش ماه حقوق با طعنه و خطاب به مسئولین دزد زیربط با سر دادن شعار، درود بر ستمگر و مرگ بر کارگر اینگونه آغاز مرحله دوم خیزش مردم سلحشور اراک را کلید زدنند، زنده باد قیام مردمی؛ پاینده باد ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: