آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 14 اسفند ماه 1396 = 05-03 2018

این ۲۵ هزار میلیارد تومان پول مردم کجاست؟

چند موسسه اعتباری غیرمجاز طی سال‌های اخیر توانسته‌اند ۲۵ هزار میلیارد تومان از مردم جذب کنند. اعلام رسمی این است که بانک مرکزی در دو سال اخیر حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان خط اعتباری برای جبران خسارت سپرده‌گذاران این موسسات اختصاص داده است. جدای از هر حاشیه‌ای سوال اینجاست که این ۲۵ هزار میلیارد تومان کجا رفته و سهامداران و مدیران این موسسات با این ارقام هنگفت چه کرده‌اند که اکنون باید از پول بانک مرکزی و به عبارتی پول مردم برای تعیین تکلیف سپرده‌گذاران خرج شود؟

ایسنا نوشت: در ابن ماجرای پیچیده ابهامات زیادی مطرح می‌شود؛ از جمله اینکه رقم ۲۵ هزار میلیارد تومان جذب شده در کجا هزینه شده است و چرا هیچ گاه به طور شفاف در مورد اینکه این مبلغ در چه بخشی سرمایه‌گذاری یا هزینه شده، پاسخی وجود نداشت؟ گرچه اعلام مقامات از این حکایت دارد که بخش زیادی از این مبلغ به خرید ملک یا سایر خریدهای لوکس اختصاص یافته و بخشی در قالب تسهیلات بوده است، اما باز هم جای خالی برای بخشی از این مبلغ وجود دارد.

ماجرای موسسات غیرمجاز بسیار پیچیده‌تر از آن به نظر می‌رسد که هاله‌ای از آن مطرح می‌شود. پرونده‌های سنگین تخلفات مدیران و سهامداران آنها و همچنین پشت‌پرده‌هایی که درباره حمایت‌های انجام شده برای فعالیت پرقدرت این موسسات وجود داشت، مسائلی هستند که شاید هیچ گاه بانک مرکزی هم نتواند به وضوح در مورد آن توضیحاتی دهد و در این میان مشخص آن است که هزاران میلیارد تومان از اموال بانک مرکزی و به عبارتی اموال مردم برای پاسخگویی به کسانی که پول‌های آنها توسط گروه دیگری پایمال شده هزینه شد. پول‌های پرقدرتی که باید در انتظار آثار تورمی آن بر اقتصاد بود؛ هر چند که به اذعان مدیران بانک مرکزی جریان نوسان اخیر بازار ارز تا حدی تحت تاثیر همین پول‌هایی که به سپرده‌گذاران موسسات غیر مجاز در سال اخیر پرداخت شد، بوده است.



پیام March 5, 2018 06:11 PM

نکته ای که برای تمامی ایرانیان در داخل ایران جنبه حیاتی دارد و بایستی در سراسر ایران از این نکته مطلع گردند و آن این است که برای براندازی رژیم اسلامی دو راه هست یکی ساده تر و دیگری بسیار مشگل تر اگر ملت هم اکنون همه با هم به صف اعتراضات بپیوندند در این صورت فقط مشگل روبرو شدن با رژیم منفوراسلامی را خواهند داشت و این ساده تر است تا اینکه مردم دست روی دست گذاشته و هم اکنون به میدان نیایند که دراینصورت درآینده وضع اقتصادی تا حد قحطی خراب خواهد شد و حتی اگر رژیم منفوراسلامی از میان برود، از چنگ این مشگل ورشکستگی کامل ایران و قحطی در آمدن بسیار دشوار خواهد بود اگر قرار است که در آینده در چنین شرایط ورشکستگی کامل ایران و قحطی، مردم به میدان بیایند پس چرا هم اکنون تا کار در آینده به شرایط ورشکستگی کامل ایران و قحطی بد نکشیده، مردم به میدان نمی آیند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: