آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 بهمن ماه 1396 = 08-02 2018

اوین؛ گروگان آمریکایی به سرطان مبتلا شده

در حالی که دولت آمریکا نسبت به سلامت زندانیان آمریکایی در ایران از جمله باقر نمازی به رژیم تهران هشدار داده، خبر میرسد که یک شهروند دیگر آمریکايی که سالهاست گروگان جمهوری اسلامی است، در سیاهچال اوین به سرطان مبتلا شده است.

وکیل نزار ذکا، دانشمند لبنانی- آمریکایی در گفتگو با رادیو فردا در مورد وضعیت موکل خود گفت: وی از ماه سپتامبر ۲۰۱۵ در بازداشت است و از آن هنگام تاکنون از چند بیماری رنج می‌برد ولی اخیرا به بیماری سرطان مبتلا شده، مقدار زیادی از وزن خود را از دست داده و در چند روز گذشته با مشکل تنفسی دست به گریبان بوده و برخی نارسایی‌های دیگر که ذکر جزییاتش لزومی ندارد، ولی بیماری‌ها آن قدر جدی بوده که ما [برای مداوای او] با سازمان حقوق بشر ایران و عفو بین‌الملل تماس گرفتیم تا افکار عمومی را از این امر آگاه کنیم.


بازگرداندن نمازی به زندان؛ هشدار کاخ سفید

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید واشنگتن روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده، حکومت ایران را مسئول جان زندانی سالخورده و بیمار آمریکايی می داند.

پیش تر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از بازگرداندن باقر نمازی، شهروند 81 ساله ایرانی آمریکايی به زندان اوین، عمیقا ابراز تاسف کرده بود.

این سخنگوی آمریکايی گفت: از شنیدن خبر بازگرداندن [باقر نمازی] به زندان توسط حکومت ایران، عمیقا متاسف است.

وی با یادآوری این موضوع که باقر نمازی و فرزندش سیامک نمازی هر دو در زندان اوین در بند هستند، تاکید کرد ایالات متحده نگران وضعیت سلامت او است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دویچه وله فارسی، محمدباقر نمازی، شهروند ایرانی‌آمریکایی که در ایران به ده سال زندان محکوم شده است، پس از یک مرخصی استعلاجی کوتاه‌مدت به زندان برگردانده شد.

جرد گنسر، وکیل خانواده نمازی، روز سه‌شنبه (۶ فوریه / ۱۷ بهمن) با اعلام این خبر افزود که بازگرداندن نمازی به زندان بر خلاف توصیه شورای پزشکان قانونی وابسته به دولت صورت گرفته است و این در عمل به معنای صدور حکم مرگ برای نمازی است.

گنسر، وکیل آمریکایی باقر و سیامک نمازی، پیش‌تر اعلام کرده بود که موکلش پس از درمان در بیمارستان اجازه یافته است که ۴ روز به مرخصی برود.

باقر نمازی ۸۱ سال دارد و مبتلا به بیماری قلبی است. او تا کنون چهار بار برای مداوا به بیمارستان منتقل شده است.

باقر نمازی از مقام‌های سابق یونیسف و استاندار خوزستان در پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ ایران بود. او که برای پیگیری وضعیت فرزندش به تهران رفته بود در اسفند ۱۳۹۴ بازداشت شد. فرزند او، سیامک نمازی، نیز پیش‌تر، در مهرماه ۱۳۹۴، در جریان سفری به ایران بازداشت شده بود. هر دوی آنها سپس در دادگاه به اتهام “همکاری با دولت متخاصم آمریکا” به ۱۰ سال زندان محکوم شدند که در حال حاضر در حال طی کردن آن هستند. تقاضای تجدیدنظر آنها با مخالفت نهادهای قضایی ایران روبرو شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: