آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 بهمن ماه 1396 = 07-02 2018

انگلیس؛ بازداشت یک ایرانی دو تابعیتی دیگر

منابع حقوق بشری از یک ایرانی دو تابعیتی دیگر نام برده اند که از ۱۴ ماه پیش، در بدو ورود به تهران بازداشت شد و خبر بازداشت او تازه توسط خانواده در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

محمدرضا هاشمی نبی، شهروند ایرانی و مقیم بریتانیا، پس از بازگشت به ایران بازداشت شده و اکنون چهارده ماه است که در بند دو-الف زندان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمدرضا هاشمی نبی، شهروند ایرانی و مقیم بریتانیا، در سوم دی ماه ۹۵ در فرودگاه امام خمینی از سوی مأمورانسپاه پاسداران بازداشت شده است.

این شهروند پس از گذشته ۱۴ ماه به صورت بلاتکلیف در بند دو-الف نگهداری می‌شود و قاضی ابوالقاسم صلواتی با مخالفت با وکیل انتخابی او از برگزاری دادگاه برای وی خودداری کرده است.

یکی از اتهامات محمدرضا هاشمی نبی «اقدام علیه امنیت ملی از طرق همکاری با گروه یا جمعیت‌های خارج کشور» عنوان شده است.

آمنه حیدری مادر محمدرضا هاشمی نبی که به کمپین حقوق بشر گفت: «فرزندم حدود ۱۳ سال پیش به همراه همسر و سه فرزندش به انگلیس رفت تا آنجا بچه‌هایش درس بخوانند و زندگی بهتری داشته باشند. محمدرضا روز سوم دی ماه سال گذشته برای دیدن پدرش به ایران آمد. پدرش دچار سرطان شده بود و محمدرضا می‌خواست تا او را ببیند. ولی در همان فرودگاه امام خمینی بازداشتش کردند»

مادر این زندانی جانباز در ادامه گفت: «کمی بعد از بازداشت برایش قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر کردند که پدرش آن را تهیه کرد اما متاسفانه بازجویانش با آن موافقت نکرده و جلوی آزادی او را با قرار وثیقه گرفتند. دو ماه بعد در اسفند ماه پدر محمدرضا از سرطان فوت کرد.»

محمدرضا هاشمی نبی متولد سال ۴۷ و جانباز دوران جنگ عراق و ایران است.

مادر این زندانی طی نامه‌ای به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۹۶ با برشمردن موارد غیرقانونی خواستار آزادی فرزندش شده است.



Freedom February 7, 2018 08:56 PM

۱- فرودگاه ملت درست است اینقدر ننویسید فرودگاه امام خ فرودگاه ملت درست است از جیب بابای خمینی جنایتکار این فرودگاه ساخته نشده است این فرودگاه از جیب و پول ملت ایران درست شده است فرودگاه ملت بنویسید تا در میان دیگران جا بیافتاد
۲- جهانی درست است پارسی را پس بداریم واژه جهانی بجای بین المللی درست است

۳-رژیم درست است نظام شیوه و نوع حکومتی است که دارای نظم و ترتیب خاصی باشد, این رژیم بی در و پیکر و افسار گسیخته است هی نگویید نظام این تخم لق را آخوندها برای تبلیغ در دهان دیگران شکستند

و موارد دیگر

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: