آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 21 بهمن ماه 1396 = 10-02 2018

دعوت بی سابقه کره شمالی از کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، دولت کره جنوبی روز شنبه اعلام کرد کیم جونگ-اون، رهبر کره شمالی نامه ای به مون جائه-این رئیس جمهور کره جنوبی فرستاده و وی را به پیونگ یانگ دعوت کرده است.

پیش از این کارشناسان حدس می زدند کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی، ممکن است در سفر به سئول حامل پیامی از سوی رهبر کره شمالی برای رییس جمهور کره جنوبی باشد.

در همین حال رئیس جمهور کره جنوبی روز شنبه از کره شمالی خواست فعالانه به دنبال از سرگیری گفتگو با آمریکا باشد.

این در حالی است که امروز در اتفاقی نادر در روابط میان دو کره، رئیس جمهوری کره جنوبی از 'کیم یونگ نام' مرد شماره 2 پیونگ یانگ و 'کیم یو جونگ' خواهر رهبر کره شمالی در دفتر کار خود پذیرایی کرد.

هیات بلند پایه کره شمالی از جمله خواهر کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و کیم یونگ نام مردم شماره دو کره شمالی صبح روز جمعه برای شرکت در مراسم افتتاحیه بازی های المپیک زمستانی وارد این کشور شده بود.

کیم یونگ نام بالاترین مقام رسمی کره شمالی و 'کیم یو جونگ' نیز اولین عضو خانواده حاکم کره شمالی است که به کره جنوبی سفر می کنند.

عصر دیروز نیز رئیس جمهور کره جنوبی و کیم یونگ نام مردم شماره دو کره شمالی در حاشیه مراسم افتتاح المپیک زمستانی در اقدامی کم سابقه دیدار و با یکدیگر دست دادند.

در دیدار امروز شنبه رییس جمهور کره جنوبی با هیات کره شمالی، دو شخصیت دیگر این کشور شامل 'چو هوی' رئیس کمیته ملی المپیک کره شمالی و 'ری سون ون' نماینده کره شمالی در امور کره جنوبی حضور داشتند.

کیم یونگ نام بالاترین مقام رسمی کره شمالی و 'کیم یو جونگ' نیز اولین عضو خانواده حاکم کره شمالی است که به کره جنوبی سفر می کنند.

22 ورزشکار کره شمالی در سه رشته ورزشی در المپیک زمستانی 2018 در پیونگ چانگ کره جنوبی شرکت کرده اند.

مراسم افتتاح بازی های زمستانی پیونگ چانگ 2018 جمعه شب برگزار شد.



arzhang February 10, 2018 01:37 PM

واضح هست تحریمها دارد اثر میگذارد ولی معلوم نیست که این گفتگوها به نتیجه مطلوبی برسد چون سازمان انرژی اتمی میگوید برنامه اتمی کره شمالی غیر قانونی است درست مثل برنامه اتمی اخوندا وباید منحل و نابود بشود ولی در گفتگو با ایران اوباما از ترس اینکه اخوندا نزدیک به ساختن بمب اتم بودند (مثل فرصت دو ماهی) در قراردادی بنام برجام قرار شد اخوندها در حال حاضر دست از ساختن بمب اتم بردارند و امریکا تحریمها را بردارد و برنامه اتمی اخوندا را قانونی کرد و بعد از۱۵ سال به انها حق ساختن بمب اتم را داد که مطمعن نیستم ترامپ نظیر چنین قراردادهای با کره شمالی بکند و میگذارند تحریمها سالهای سال ادامه بدهد و وقتی رهبر نتوانست شکم ارتش خودش را سیر کند مجبوره به سازمان انرژی اتمی گوش کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: