آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 بهمن ماه 1396 = 07-02 2018

حمله موشکی اسرائیل به نزدیکی دمشق

به گزارش رادیو فرانسه، مناطقی در نزدیکی دمشق، پایتخت سوریه، هدف حملات موشکی اسراییل قرار گرفت. خبرگزاری سوریه، سانا، روز چهارشنبه، ۱۷ بهمن / ۷ فوریه، گزارش کرد که موشک‌های اسرائیل از لبنان مناطقی را در حومه دمشق هدف حمله موشکی قرار دادند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه گزارش می‌دهد: از سحرگاه چهارشنبه، جنگنده‌های اسرائیلی چندین پایگاه نظامی در نزدیکی دمشق را هدف حمله موشکی قرار دادند اما پدافند هوایی سوریه موفق شد چندین موشک را منهدم نماید.

گزارشگر خبرگزاری فرانسه در دمشق گفته است حوالی ساعت یک و سی دقیقه به وقت جهانی ( سه و سی دقیقه صبح به وقت محلی) صدای انفجارهای مهیبی در دمشق به گوش رسیده است.

هنوز هیچ منبعی در اسرائیل حملات موشکی روز چهارشنبه به مواضعی در نزدیکی دمشق را مورد تائید قرار ندادند.

همزمان، دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است گزارش داد حملات موشکی که به اسرائیل نسبت داده می‌شود "مواضع رژیم سوریه" در نزدیکی دمشق را هدف قرار دادند.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیدبان حقوق بشر سوریه می‌گوید: پدافند هوایی سوریه چندین موشک را منهدم کرده است اما یک انبار مهمات در نزدیکی "جمرایه"* هدف این حملات قرار گرفته است.

مجتمع نظامی جمرایه، در ده کیلومتری شمال غربی دمشق، مرکز تحقیقات نظامی، به محل ساخت و محل نگهداری بخشی از جنگ‌افزار شیمیایی سوریه شهرت دارد که در سال ۲۰۱۳ هدف حمله قرار گرفت. تلویزیون دولتی سوریه این حمله را به اسرائیل نسبت داده و تاکید کرده بود که این حملات با هدف تقویت روحیه گروه‌های تروریستی انجام می‌شود.

اسرائیل، در سال ۲۰۱۱، بارها علاوه بر بمباران مواضع ارتش سوریه و متحدان این کشور، محموله‌های تسلیحاتی که برای حزب‌الله لبنان اعزام شده بود را نیز هدف حمله قرار داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: