آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 20 بهمن ماه 1396 = 09-02 2018

چين يک بازار نفت ويژه خود ايجاد می کند

چين با هدف رقابت با بازار نفت نيويورک و لندن و تاثير گذاري بر قيمت نفت يک بازار نفت مختص خود ايجاد مي کند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه ، چين با هدف رقابت با بازار نفت نيويورک و لندن و تاثير گذاري بر قيمت نفت در بازار جهاني ‏،در نظر دارد ماه مارس امسال بازار نفت مختص خود را ايجاد کند.
سازمان مديريت و نظارت بر ‏فعاليت و عملکرد بازار مالي و بورس چين اعلام کرد با انجام کارهاي مقدماتي دقيق، بازار خريد و فروش آتي نفت پکن در 26 مارس امسال آغاز به کار خواهد کرد. اين بازار از طريق شرکت کارگزاري وابسته به بازار آتي بورس شانگهاي فعاليت خواهد کرد.
ايجاد بازار نفتي چين که خود بزرگترين وارد کننده نفت و يکي از بزرگترين مصرف کنندگان نفت است با هدف تاثير گذاري بر بازار طلاي سياه در جهان است. چين از 25 سال پيش تاکنون به دنبال راه اندازي بازار خريد و فروش نفت براي تحويل در آينده بوده است.
هدف ديگر چين از اين اقدام، بعد بين المللي دادن به يوان است. پکن به طور فعال تلاش مي کند يوان را به يک ارز پايه بين المللي تبديل کند.
يکي ديگر از اهداف چين در راه اندازي بازار خريد و فروش آتي نفت با توجه به اينکه يکي از بزرگترين مصرف کنندگان نفت و انرژي در جهان است کنترل بيشتر بر نوسان قيمت نفت در بازار جهاني است. اين مسئله از آنجا بسيار مهم است که چين سال گذشته از نظر واردات نفت گوي سبقت را از آمريکا ربود.
چين در همين راستا در سال 2016 نيز بازار فلزات گرانبهاي شانگهاي را راه اندازي کرد. در اين بازار نيز طلا به يوان تعيين قيمت و خريد و فروش مي شود. چين در اين اقدام نيز تلاش کرد بر قيمت طلا و ديگر فلزات گرانبها تاثير بگذارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: