آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 10 اردیبهشت ماه 1397 = 30-04 2018

پیام رسان های غیرقابل سانسور راه اندازی شد

شماری از کاربران ایرانی توییتر برای رساندن صدای خود به شعارنویسی روی اسکناس روی آورده اند.

یک کاربر در اشاره به آنچه تصور می شود برنامه مسدود کردن پیام رسان تلگرام باشد نوشت: “اسکناس ها پیام رسان های غیرقابل سانسور ما هستند.”

یکی از شعارهای نوشته شده بر اسکناس ها “من براندازم” است. شعارهای دیگری هم هست که اولین بار در جریان اعتراضات دی ماه این کشور سر داده شد.

زمستان گذشته تظاهرکنندگان برای چندین روز در ایران به خیابان ها ریختند تا نارضایتی خود را از اوضاع اجتماعی و سیاسی ابراز کنند. براساس گزارش ها آن اعتراضات در بیش از ۸۰ شهر ایران اتفاق افتاد.

به گفته بخش “مونیتورینگ” بی بی سی از ۲۸ آوریل تاکنون تقریبا هشت هزار توییت زیر هشتگ #صدهزار_اسکناس_سخنگو منتشر شده است.

یکی دیگر از این شعارها این است: “دشمن ما همین جاست، دروغ می گن آمریکاست.”

این شعار را ابتدا معترضان اخیرا در نماز جمعه شهر اصفهان و بعدا کازرون سر دادند.

یکی از حساب های کاربری این اسکناس ها را کمپینی برای پل زدن میان شبکه های اجتماعی و جامعه ایران و یک “نافرمانی مدنی” توصیف کرد.



آرش آريايى May 1, 2018 10:47 AM

مگر در سال ٥٦ و ٥٧ خبرى از شبكه هاى اجتماعى بود؟ درآنزمان هم مزدوران خمينى با شبنامه و كاست توانستند مردم عادى را وادار به شورش نمايند ، در اين برهه هم ما ميتوانيم با هزاران وسيله ديگر از جمله شعارنويسى رو ديوار و اسكناس و پخش شبنامه اخبار را بهم برسانيم و در يكروز خاص در سرتاسر ايران بيرون آمده و كل نظام رو نه به دريا بلكه به فاضلاب تاريخ ريخته و سيفون رو هم برويشان بكشيم تا براى هميشه از شر ضحاك و رژيمش راحت شويم ، ما ميتوانيم چون بيشماريم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: