آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 بهمن ماه 1396 = 16-02 2018

ترکیه خواستار همکاری با ارتش آمریکا در سوریه

آنکارا خواستار همکاری سربازان آمریکایی و ترک در سوریه است

وزیر أمور خارجه آمریکا، در نشست خبری با همتای ترک خود، گفت که واشنگتن و آنکارا می‌توانند با همکاری یکدیگر به تنش‌ها در سوریه پایان دهند.

به گزارش رادیو فرانسه، رکس تیلرسون، در نشست خبری با همتای ترک خود، مولود چاووش اوغلو گفت که واشنگتن و آنکارا می‌توانند با همکاری یکدیگر به تنش‌ها در سوریه پایان دهند.

رکس تیلرسون، روز جمعه ۱۶ فوریه، پس از دیدار با مولود چاووش اوغلو در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند. رکس تیلرسون در این نشست خبری از همکاری بیشتر این دو عضو ناتو در آینده خبر داد.

وزیر أمور خارجه ترکیه، هم با بیان اینکه سفر رکس تیلرسون به آنکارا گام تازه‌ای در بهبود روابط میان دو کشور است، گفت: ترکیه از ایالات متحده آمریکا خواسته است تا سربازان دو کشور در شهر منبج در سوریه با یکدیگر همکاری کنند. مولود چاووش اوغلو در عین حال تاکید کرد: اما این همکاری منوط به آن است تا نیروهای کرد "یگان مدافع خلق" این شهر را ترک کنند.

ایالات متحده آمریکا از نیروهای مدافع خلق در سوریه حمایت می‌کند اما ترکیه با این نیروها در جنگ است. این درگیری‌ها موجب تنش میان دو عضو ناتو شده است.

شهر منبج، واقع در استان حلب در سوریه، با کمک شبه‌نظامیان کرد "یگان‌های مدافع خلق" و سربازان آمریکایی اداره می‌شود. شبه‌نظامیان کرد در سال ۲۰۱۶ میلادی با حمایت نیروهای آمریکایی، شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی (داعش) را شکست داده و از این شهر راندند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: