آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 6 اسفند ماه 1396 = 25-02 2018

پاسخ به نامه هنرمندان ایرانی به امانوئل ماکرون

پاسخ رئیس دفتر ریاست جمهوری به نامه هنرمندان ایرانی به امانوئل ماکرون

آقای عباس بختیاری
مدیر مرکز فرهنگی پویا

آقای مدیر

رئیس جمهور نامه‌ای را که خطاب به ایشان فرستاده بودید رویت کرد.

رئیس جمهور نگرانی‌های شما را در مورد صیانت از آزادی‌ها و دفاع از حقوق بشر در ایران درک می‌کند. این موضوعی است که در مناسبات دوجانبه با ایران همواره بدان پرداخته ایم، چرا که این کشور از سال ۱۹۷۵ به میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی پیوسته است و موظف به رعایت مفاد این پیمان است.

فرانسه علاوه بر این، همواره از اقدامات اتحادیه اروپا در این زمینه فعالانه پشتیبانی می‌کند. فرانسه در مجامع بین‌المللی، از قطعنامه درباره حقوق بشر در ایران که هرساله در کمیسیون سوم مجمع عمومی ملل متحد ارائه می‌شود حمایت می‌کند. هر سال، فرانسه در شورای حقوق بشر از جمله پشتیبانان و ارائه دهندگان قطعنامه تمدید مأموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران است. و سرانجام اینکه، از ۲۰۱۱ به این سو، فرانسه در مقام عضو اتحادیه اروپا، ‌هر ساله ده‌ها تن از مسئولان سرکوب مردم در ایران را در فهرست نام‌های تحریمی اتحادیه اروپا می‌گنجاند.

ترویج اصول دموکراتیک و محترم شمردن آزادی تشکل و تجمع، در مرکز مذاکرات ما با مقامات ایران جای دارد که به ویژه پرداختن به موارد مربوط به افراد مشخص را نیز در برمی‌گیرد. فرانسه به طور مداوم دلبستگی خود را به این ارزش‌ها خاطرنشان می‌کند.

با بهترین آرزوها برای شما،
فرانسوا اگزاویه لوش



farshid February 26, 2018 08:21 AM

ز عمل کار براید به تمامی هم وطنان عزیزم پیشنهاد می کنم : با بهره گیری از قدرت رسانه ها وشبکه های اینترنتی با اطلاع رسانی به مردم وازادیخواهان جهان و با افشا کردن حمایتهای عملی و انجام معاملات دولتهای اروپایی با جنایتکاران از انها بخواهید ادامه روابط خود را مشروط به رعایت عملی حقوق بشر وازادی زندانیان سیاسی نمایند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: