آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 8 خرداد ماه 1397 = 29-05 2018

زیباکلام: به ما می‌ گویند سوپاپ اطمینان!

صادق زیباکلام معتقد است که «اپوزسیون برانداز بیش از آن که با اصولگرایان و دلواپسان دشمنی داشته باشند، با اصلاح‌طلبان دشمنی دارند. او همچنین شعار معروف «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» را آغاز رسمی جریانی می‌داند که دچار سرخوردگی‌هایی شده اند.

گزیده پاسخ‌های صادق زیباکلام به روزنامه اعتماد:

اپوزسیون برانداز یا سلطنت‌طلبان یا مخالفان نظام یا هر نامی که بر آنان بگذاریم در یک عبارت قابل تعریف هستند. کسانی که چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور معتقد هستند که نظام جمهوری اسلامی اصلاح‌ناپذیر است و هیچ امید و شانسی نیست برای این که بتوان این نظام را از درون تغییر داد و تحولی در آن به‌وجود آورد. از دید آنها روز به‌ روز شرایط بدتر می‌شود و آنها معتقد هستند که به جز براندازی آن نظام و جایگزین کردن با یک نظام دموکراتیک و نظامی ملی و مردمی چاره‌ای دیگری نداریم.
این تفکر که در سال‌های اخیر خیلی تفکر گسترده‌ای شده و معتقد است که شرکت در انتخابات بی‌فایده است و به نوعی همه اینها اتلاف وقت و تداوم وضعیت نامطلوب فعلی است.
این جماعت بیش از آن که با اصولگرایان و دلواپسان دشمنی داشته باشند، با اصلاح‌طلبان دشمنی دارند.
در فضای مجازی بیشترین حملاتی که به من می‌شود از طرف همین جریانات است؛ چرا که معتقدند که امثال صادق زیباکلام عوامل، مزدوران و سوپاپ اطمینان نظام هستند و مردم را تشویق و ترغیب می‌کنند که پای صندوق رای آمده و رای بدهند. همچنان که من این‌ کار را برای آقای روحانی انجام دادم.
آنها از اصولگرایان و دلواپسان توقعی ندارند؛ چرا که تصور می‌کنند اصولگرایان به براندازی کمک می‌کنند اما اصلاح‌طلبان سوپاپ اطمینان نظام هستند. در این بین دلخوری آنها از اصلاح‌طلبان از این رو است که فکر می‌کنند ما جلوی سقوط نظام را گرفته‌ایم و عمر نظام را به بهای محرومیت مردم افزایش می‌دهیم. آنها معتقدند که ما ظاهرمان اصلاح‌طلبی است اما در واقع به نفع نظام عمل می‌کنیم.
این رویکرد سیاسی را در رویدادهای دی ماه کاملا شاهد بودیم. با شعار معروف «اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» اولین‌ بار این جریان عرض‌اندام کرد که ضد اصلاح‌طلبان بود. رسما شعار علیه اصلاح‌طلبان به عنوان عوامل نظام داده شد.
این جریان بعد از انتخاب آقای روحانی و ناامیدی‌ها در چینش کابینه دولت به راه افتاد. بعد از سرخوردگی‌ها و ناکامی‌هایی که نسبت به آقای روحانی به وجود آمد، این جریان شروع به شکل‌گیری کرد. یادم هست که از همان زمان در فضای مجازی به من حمله می‌کردند. این که شما باعث شدید ما به روحانی رای بدهیم. سرخوردگی؛ نیروی اصلی این جریان برانداز بود که می‌گفت شرکت در انتخابات غلط است.



یک ایرانی May 20, 2018 07:42 PM

جناب صادق زیباکلام من فقط متحیر مانده ام که جناب عالی ۳ ماه است بازنشسته شدی خودت خبر نداری و آیا در این مدت ۳ ماه سر کار هم میرفتی و کسی به شما نگفت یا اینکه جناب عالی آنقدر شغل و منصب دارید که اصلا سر کار استادی دانشگاه نمیری که باید گفت کسی که فقط یک شغل دارد وقتی حقوقش قطع میشود کار به ۳ ماه نمیکشد که دوستانش به او بگویند شما بازنشسته شدی چون در ایران حقوق بگیران از دست به دهان زندگی میکنند و آنقدر شاید مانند جناب عالی از جاهای مختلف حقوقهای آنچنانی دریافت نمیکنند که بعد از ۳ ماه هنوز نفهمند که بازنشسته شده اند و اینها را گفتم که بدانی مردم ایران کاملا تعجب میکنند که جناب عالی و دوستانتان در جمهوری اسلامی با ۷ تا ۱۲ شغل مختلف و حقوق و مزایا از بازنشسته شدن از دانشگاه ناراحت هستید

گزارش یا اعتراض به این نظر


کوروش May 20, 2018 10:32 PM

والله دروغ چرا بخاری علاالدین قدیمی به افرادی که در ۵۷ انقلاب عقب‌افتاده‌گان غیر انسانی و‌ضد فرهنگ ایرانی را کردند مسلما ارزش بیشتر و ارجحیت دارد این آقا مرتبا هم به نعل میزند هم به‌ میخ هم ادعای روشنفکری دارد و ‌گاهی مفاد انسانی را اراءه ميدهد و همزمان ازانقلابي كه باعث ‌نابودی فرهنگ و‌اینده ایران شده دفاع میکندیا ایشان‌هم‌ تنقیه میکند یا ذاتا حقه‌باز و‌شارلاتان که البته هردو یک آثر دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


koroush May 29, 2018 03:28 PM

اپوزسیون واقعی متعقد است که اصلاحطلبان به مراتب جنایتکارتر است به اضافه اینکه شارلاتان است و دارای هزار چهره هستند که شارلاتانی در اصوگراها نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


نوید May 29, 2018 03:50 PM

بدون اصلاح طلبها این نظام ضد مردمی تا حالا سرنگون شده بود
عمر نظام بستگی به حیات اصلاح طلبها داره

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان May 29, 2018 04:59 PM

جناب زیبا کلام بهتر است این را هم خوب بدانید جریان اصلاح طلبی در ایران مرد و دفن هم شد! اهدای جایزه آزادی بیان در آلمان به شما هم دیگر بی فایده است چرا که اکثریت همان کسانی که که به امید رای به پای سطلهای آشغال حکومت رفته بودند اکنون پس از رو شدن اهداف پلید روحانی و شما اصلاح طلبان اهریمنی همگی خواهان برندازی کل رژیم هستند! همچینن بوی گند ناشی از لاشه اصلاحات در ایران چنان بالا گرفته که باید شما اصلاح طلبها و اصولگراها را باهم و یک جا دفن کرد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین May 30, 2018 01:17 AM

زمانی که ما میگویند اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا، یعنی اینکه هر کس که عمامه بسر دارد باید از سرزمینمان برود و همچنین خود شما این شما هستید که میگویید اصولگرایان به براندازی کمک می‌کنند نه مردم ایران شما خودتان را در میان نادانان بسیار دست بالا گرفته اید ولی در برابر دید مردم ایران بسیار کوچک هستید سخنان شما تنها میتواند بر روی اصلاح‌طلب و یا اصولگرا کاری باشد هم میهنان من بسیار باهوش اند و گول سخنان بی مایه شما را نمیخورند اصلاح گر بهتره که ریش و عمامه اصول گر را اسلاح کند و نه پادرمیانی در کارهای کشوری

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ali May 30, 2018 04:15 AM

«اصلاح‌طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا»

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی May 30, 2018 09:26 AM

ابتدا بایداین موضوع راباردیگر تکراروبازگوکنم که صادق زیبا کلام گرچه در دادگاه قاضی صلواتی بزندان محکوم شده، ولی هرگزراهی زندان نخواهد شد یادتان باشد راهی زندان نخواهد شد دلیلش هم روشن است صادق زیبا کلام همانطوریکه خودش درچندنوبت گفته، دوست صمیمی سربازان گمنام امام زمان است وهرکاری راکه انجام میدهد بایدبا رهنمود وچراغ سبزآنان باشد زیبا کلام درعمل، بویژه درعرصه سیاسی یک دودوزه باز وسفسطه گر سیاسی است مثل آب خوردن تغییر وضعیت میدهد مثل آب خوردن واژگان را عوض میکند نمیخواهم بگویم سوپاپ اطمینان ولی میتوان گفت یارغارروحانی است ورفیق گرمابه وگلستان بروبچه های اطلاعات یادمون باشه که صادق زیبا کلام یک پرونده گنده ۶۰ میلیونی درهمان اوائل انقلاب داردکه درزمان تصدی شرکت تریلیهای وارداتی نصیبش شده وحسین بروجردی در کتاب خاطراتش نوشته

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: