آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 15 اسفند ماه 1396 = 06-03 2018

هیجده سال حبس/دو سال تبعید برای فعال مدنی

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای فرهاد سلمانپور ظهیر، فعال مدنی، حکم ۱۸ سال حبس و دو سال تبعید به شهرستان خورموج صادر کرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فرهاد سلمانپور ظهیر، فعال مدنی، به اتهامات «اقدام علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، «توهین به مقدسات» و «تشویش اذهان عمومی» از سوی قاضی صلواتی رییس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به جمعا ۱۸ سال حبس و دو سال تبعید به شهرستان خورموج محکوم شده است.

این حکم در ارتباط با آخرین بازداشت این فعال مدنی که در شهریورماه سال جاری صورت گرفت، صادر شده است.

شایان ذکر است، دادگاه آقای سلمانپور ظهیر در ۳۰ بهمن ماه تشکیل شد و وی در اعتراض به «نداشتن استقلال در تصمیم گیری توسط قاضی پرونده» و«عدم وجود هیات منصفه در جلسه دادگاه»، در این جلسه شرکت نکرد

مصادیق اتهامات وی «پخش یک فایل صوتی در کانال تلوزیونی صدای آمریکا در رابطه با کلاهبرداری ۱۵۰ میلیون دلاری ناصر مکارم شیرازی در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد به بهانه کمک هزینه تحصیل و زندگی طلاب خارج از ایران» و همچنین «افشاگری درباره نقش یکی از قضات عالی رتبه دادگستری در ترانزیت موادمخدر صنعتی شیشه به کشور مالزی» است.

فرهاد سلمانپور که سابقه دستگیری متعددی دارد، در آخرین مورد ۲۷ شهریورماه بازداشت و در آذرماه با قرار وثیقه از اوین آزاد شد.

وی در مدت بازداشت در بند ۲۰۹ و ۲۴۱ نگهداری شده و در زمان بازجویی به وسیله شوکر برقی مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته که موجب مشکلات جسمی حادی برای وی گردیده است.

شایان ذکر است که در آذرماه سال جاری قاضی احمدزاده، رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، نیز برای یکی پرونده‌های فرهاد سلمانپورظهیر حکم هفت سال حبس صادر کرد.

فرهاد سلمانپور ظهیر که سابقه دستگیری متعددی دارد، نخستین بار در دی‌ماه ۱۳۸۸ بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهامات «اقدام علیه امنیت کشور»، «افشای اسناد محرمانه مربوط به سپاه پاسداران»، «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» جمعاً به ۲۶ سال حبس تعزیری حبس تعزیری و ۲۰ سال تبعید به شهرستان شیروان–چرداول پس از اتمام حبس به مدت ۲۰ سال و نیز محرومیت دائمی از حق عضویت در نهادهای انقلابی نظیر نیروی مقاومت بسیج و همچنین انفصال دائم از خدمات و مشاغل دولتی» محکوم شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: