آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 21 اسفند ماه 1396 = 12-03 2018

مادر سهیل عربی: او بی‌گناه است، حمایتش کنید

پیام مادر سهیل عربی در چهل و ششمین روز از اعتصاب غذای فرزندش: «او بی‌گناه است و حق را گفته؛ حمایتش کنید»

مادر سهیل عربی در پیامی عنوان کرده که فرزندش روز جاری در چهل و ششمین روز از اعتصاب غذا در بهداری زندان بزرگ تهران مورد ضرب و شتم قرار گرفته؛ فرنگیس مظلوم از همگان درخواست کرده است که صدای این زندانی سیاسی باشند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امروز ۲۰ اسفند سهیل عربی در چهل و ششمین روز از اعتصاب غذا به بهداری منتقل شده و در پی امتناع از دریافت سرم از سوی مأموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

فرنگیس مظلوم، مادر سهیل عربی، ضمن انتشار این خبر در پیام عنوان کرد: «این وضع تا کی می خواهد ادامه پیدا کند؟ اعتصاب تنها وسیله دفاع یک زندانی از حقوق خودش است. آنها سهیل را آزار و اذیت می کنند که تن به ذلت بدهد و سهیل زیر بار ذلت نمی رود. این حق سهیل است که علیه ظلم و بی عدالتی اعتصاب کند. او بی گناه است و حق را گفته و دنبال آزادی است. سهیل باید آزاد باشد.»

فرنگیس مظلوم در ادامه گفته است «من مادر سهیل عربی از همه مردم آزاده و حامیان حقوق بشر می خواهم که برای دادخواهی حق فرزندم حمایتش کنند و به دادش برسند.»

سهیل عربی ۴۶ روز است که در اعتراض به انتقال گلرخ ایرایی و آتنا دائمی به زندان قرچک ورامین در اعتصاب غذا به سر می‌برد. این زندانی سیاسی که در پی اعلام اعتصاب غذا از اوین به زندان بزرگ تهرن تبعید شده، بار ها در این زندان از سوی مأموران مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تهدید به مرگ و تجاوز شده است.

سهیل عربی طی چند روز گذشته در اعتصاب غذای خشک به سر برده و اعلام کرده است در صورت مرگ اعضای بدنش اهدا شود.

گلرخ ایرایی و آتنا دائمی، چهارم بهمن‌ماه، برای بازجویی به بند دوالف سپاه اوین منتقل و به دلیل خودداری پاسخگویی به بازجویی همراه با ضرب و شتم به زندان قرچک ورامین تبعید شدند.

گلرخ ایرایی در اعتراض به این انتقال غیرقانونی در ۳۸امین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد و وضعیت جسمانی‌اش وخیم گزارش شده است.

سهیل عربی، زندانی عقیدتی، در دی‌ماه ۱۳۹۲ با اعلام‌جرم قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر و به مدت دو ماه در بند سپاه در زندان اوین تحت بازجویی و فشار قرار گرفت. او تاکنون در دادگاه‌های متعددی به دلیل محتوای مطالب منتشرشده در صفحه فیس‌بوک خود و سایر صفحاتی که به همراه دیگران، ادمین (سرپرست) آن‌ها بوده، محاکمه شده است.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب سهیل عربی را به دلیل «توهین به رهبر جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام» به سه سال حبس تعزیری و شعبه ۱۰ دادگاه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت، او را به دلیل «توهین به مقامات» به ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی و ۳۰ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

وی هم‌چنین به اتهام «سب‌النبی» از سوی شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان به اعدام محکوم شد که این حکم طی اعاده دادرسی به ۹۰ ماه زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی تبدیل گشت.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: