آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 6 اردیبهشت ماه 1397 = 26-04 2018

ایران؛ وزير امور خارجه جدید آمريکا تائید شد

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، مجلس سناي آمريکا روز پنجشنبه انتصاب مايک پومپئو را به سمت وزارت امور خارجه آمريکا تاييد کرد و به این ترتیب او هفتادمین وزیر امور خارجه آمريکا شد.

انتصاب اين نظامي سابق 54 ساله، که از ژانويه سال 2017 رياست سازمان اطلاعاتی آمريکا، سيا، را بر عهده داشت، با 57 راي موافق و 42 راي مخالف تاييد شد.

مايک پومپئو وزير امور خارجه جديد آمريکا در روزهاي آینده به عربستان، اردن و اسرائیل سفر مي کند. وزير امور خارجه جديد آمريکا همچنين در نشست وزراي امور خارجه کشورهاي عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالي، ناتو، در بروکسل شرکت خواهد کرد که اين موضوع نيز از موارد حساس در سياست خارجه رئيس جمهور آمريکا محسوب مي شود.


گمانه زنی میدل‌ایست‌آی از ارتقای پومپئو

وبگاه میدل‌ایست‌آی در یادداشتی ارتقای پومپئو را نشانه سرسختانه شدن سیاست خارجی آمریکا در قبال حکومت ایران دانست و نوشت: تقابل نظامی با تهران محتمل است.

این منبع نوشت: ترامپ هنوز توافق هسته‌ای را لغو نکرده است، اما با ارتقای پومپئو، جهان شاهد افزایش لفاظی خصمانه کاخ سفید و اکنون وزارت خارجه علیه حکومت ایران خواهد بود.

به نوشته این وبگاه، نه تنها برجام ممکن است لغو شود، بلکه آمریکا ممکن است از اتخاذ اقدام نظامی واقعی و مستقیم علیه رژیم ایران یا اقدام علیه نیرو‌های آن در سوریه حمایت کند.

نشریه آمریکایی فارین پالیسی نیز نوشت: برکناری رکس تیلرسون و انتصاب مایک پمپئو توسط دونالد ترامپ نشانگر خروج احتمالی آمریکا از توافق اتمی و در همان حال افزایش احتمال خطر برخورد نظامی آمریکا با رژیم اسلامی ایران است.

این منبع نوشت: با برکناری رکس تیلرسون و انتصاب مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به سمت وزیر امورخارجه آمریکا، احتمال خروج آمریکا از توافق هسته ای و اتخاذ یک رویکرد ضد رژیم اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی بین المللی و نظامی تشدید خواهد شد. بدون تردید سیاست خارجی آمریکا در قبال حکومت ایران، تهاجمی تر و امنیتی تر خواهد شد. شاید بتوان گفت پمپئو مامور خروج آمریکا از برجام است.

سناتور راند پُل گفته: در حيرتم ترامپ کسي را وزير خارجه مي‌کند که حامی تغيير رژیم در ايران است.



شهنام March 13, 2018 07:30 PM

هر روز که بیدار میشم و یادم میاد که پرزیدنت ترامپ رئیس جمهور آمریکاست احساس می‌کنم ده سال جوونتر شدم! همین روزاست که این آخوندا یا سکته کنن یا قبل از شروع حمله ی نظامی آمریکا فرار کنن روسیه یا انگلیس چقدر باهوشه این مرد خوب بلده همه ی دشمناشو سکته بده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Saeed March 14, 2018 12:56 AM

ترامپ در عرض ۲ سال تمام گندکاریهای اوباما را درست میکنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak March 14, 2018 11:31 AM

این وظیفه ما هست که ملت ایران را از فرهنگ اسلام ناب محمدی آگاه کند ، تا راه خوب را از بد تشخیص بدهد
اگر نه ۱۴۰۰ سال دیگر هم "همین آش است و همین کاسه"

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی March 16, 2018 03:16 PM

شاید بسیاری ازسران معیوب المغزجمهوری اسلامی براین باورباشند که آغاز یک تهاجم احتمالی به ایران ازسوی آمریکا وهمپینان منطقه ای آن کشور باردیگرمجالی به ملایان بدهد تا بتوانند برکرسی قدرت بمانند ودرپناه جنگ، هم جوانان را بمسلخ بفرستند وهم با تمسک به جنگی بودن کشورابعاد سرکوب را افزایش بدهند اگرچنین اندیشه ای درمغز منجمد وبیمارسرداران سپاه وخامنه ای و باشد، باید بدانند که چنین تهاجمی با انچه که درجنگ ایران وعراق گذشت بکلی متفاوت خواهد بود چرا که این بار یک تهاجم نظامی میتواند بمثابه یک جنگ رهائی بخش محسوب شود، که دراین میان ملت ایران نیز بعنوان پیاده نظام نیروهای مهاجم وارد میدان خواهند شد تا درمدت زمانی بسیارکوتاه با حمایت نیروهای خارجی قال قضیه ملایان را بکنند وکشوررا از لوث وجود این عناصر ضد ایران وتبهکار پاکسازی نمایند

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین April 27, 2018 02:03 PM

سناتور راند پُل
در شگفتی نباشید پرزیدنت ترامپ با یک تیر دو نشان گرفته است او دارد خائنین آمریکایی را که به هر گونه ای هواداری از تروریسم میکنند، از پادرمیانی کردن در تصمیمات جهانی دور نگه داشته تا بتواند تروریسم را از جهان پاک کند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: