آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 26 اسفند ماه 1396 = 17-03 2018

فیلترینگ دائم تلگرام به تصویب رسیده است

یک عضو اصلاح‌طلب کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به تصمیم مسئولان برای فیلترینگ دائم تلگرام پس از ناآرامی‌های دی‌ماه، تاکید کرد که فیلترینگ تلگرام تاثیری در استفاده کاربران از آن نخواهد داشت و ضمن تشریح اثرات منفی فیلترینگ تلگرام، وابستگی شرکت‌های پشتیبان پیام‌رسان‌های داخلی به نهادهای حاکمیتی را از دلائل عدم اعتماد کاربران به این پیام‌رسان‌ها دانست.

به گزارش ایلنا، سیده حمیده زرآبادی، در واکنش به اظهارات اخیر دبیر شورای‌عالی فضای مجازی مبنی بر احتمال اعمال محدودیت‌هایی برای تلگرام در سال آینده اعلام کرد: بنابر اطلاعات موثقی که از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارم، فیلترینگ دائم تلگرام در سال آینده به تصویب شورای‌عالی فضای مجازی رسیده و این اظهارات به‌نوعی زمینه‌سازی برای انجام این تصمیم در افکار عمومی است.

وی در واکنش به این پرسش که واکنش دولت و وزارت ارتباطات نسبت به این تصمیم چه خواهد بود، گفت: انتظار این است که دولت یا وزارت ارتباطات اگر مخالف این تصمیم است، حداقل موضع خود را با شفافیت به مردم اطلاع دهد و با رسانه‌ها مصاحبه کند و بگوید که چنین اتفاقی باوجود مخالفت دولت، درشرف تحقق است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با این حال شاهدیم که وزارت ارتباطات حتی به همین میزان نیز شفافیت ندارد و طبیعی است که اگر مردم فکر کنند دولت مخالف این تصمیم نبوده است.

او خاطرنشان کرد: شنیده‌هایی در این زمینه وجود دارد که متاسفانه درپی مشکلاتی که درجریان اعتراض‌های دی‌ماه سال جاری داشتیم، مسئولان تصمیم گرفته‌اند تلگرام را به‌طور دائم فیلتر کنند که البته امیدواریم چنین اتفاقی نیفتد.

عضو فراکسیون زنان مجلس دهم تصریح کرد: باوجود آن‌که برخورد جدی انتظامی با ماهواره و استفاده‌کنندگان از این تکنولوژی‌ها صورت گرفت اما درعمل شاهد استفاده گسترده شهروندان از این تکنولوژی‌ها بودیم. این رویه قطعاً درمورد تکنولوژی‌هایی همچون تلگرام نیز تکرار خواهد شد و فیلترینگ تلگرام بی‌شک به‌معنی آن نخواهد بود که شهروندان و کاربران امکان استفاده از آن را از دست می‌دهند، بلکه صرفاً آنها به‌سمت استفاده از فیلترشکن رفته و با استفاده از این فیلترشکن‌ها از تلگرام استفاده خواهند کرد.



آرش-صبحی March 17, 2018 09:45 AM

جمهوری اسلامی یاد گرفته تاهمواره بوق راازسرگشادش بزندوباد فتق نصیبش بشود بااینکه کلیه مسئولان وپایوران نظام تبهکاراسلامی بکرات فیلتر کردن وپارازیت انداختن راآزموده اند وسرشان بسنگ خورده بازهم میخواهند آزموده رابیازمایند مگرهمین حالا فیس بوک و وایبر و ایمو واینستاگرام و فیلترنیستند وارتش سایبری وفتا وسربازان گمنام و در این حوزه خودشان را جرنمیدهند؟ پاسخ چه بوده، وچه نتیجه ای گرفته اند؟ هیچ دردنیای امروزهیچ حکومتی، حتی نظام خبیث کره شمالی و روسیه وچین هم نمیتوانند ازمبادله اطلاعات پیشگیری کنند مردم ایران، بخصوص جوانان بخوبی میدانند که با طرفندهای نخ نماشده نظام منحوس چگونه برخوردکنند وبادراختیار بودن انواع واقسام قیلترشکن ها جمهوری اسلامی داردمیخ برسنگ میکوبد، که حکایت از وحشت روز افزون ملایان وجهل مرکب شان دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: