آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 اردیبهشت ماه 1400 = 19-05 2021

قتل و خشونت؛ چرا هم‌وطنان‌مان این همه بی‌رحم شده‌اند؟

سایت برترین‌ها نوشت: مردم ایران چرا و چگونه این همه بی‌رحم شده‌اند؟ خبر‌ها روزانه از خشونت‌های پی در پی می‌گوید و اهالی فضای مجازی روزبه‌روز نسبت به این خبر‌ها حساس‌تر می‌شوند و به‌راحتی از آن عبور نمی‌کنند. این‌طور است که هر‌چند دقیقه یک‌بار نوشته تازه‌ای درباره خشونت‌های اخیر به چشم‌مان می‌خورد.

اینگونه رفتار‌ها می‌تواند نشان از جنون داشته باشد که یک لحظه حجم خشم و هیجان زیاد فرد از نقطه جوشش بالاتر می‌رود و او کنترل خود را از دست می‌دهد. اما علل جنون را می‌توان این دانست که وقتی آدم‌ها در طول زندگی خود خشم‌های سرکوب شده خرد زیادی دارند، یا ایثار و از خودگذشتگی‌های زیادی داشتند دچار این موارد می‌شوند. در موارد دیگری حتی حقوق خود را ضایع کردند و خواسته‌های خود را بیان نکردند و به دنبال تمایلات خود نرفتند. زمانی که افراد این اقدامات را انجام می‌دهند دیگران، نزدیکان و جامعه را به خود بدهکار می‌دانند. زمانی که حجم این خشم به نقطه اوج خود می‌رسد می‌تواند زمینه ساز رفتار جنون آمیز شود.

آنچه می‌خوانید ماجرای سه خشونت پرحاشیه در روز‌های اخیر است.

ضرب‌‌و‌‌شتم خبرنگار توسط حراست دانشگاه

فائزه مومنی خبرنگار مراکز خبری “رویداد ۲۴” و “صبح نو” طی انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، از ضرب و شتم خود توسط مامور حراست دانشگاه علوم پزشکی “شهید بهشتی” خبر داد.

بر اساس این گزارش، خانم مومنی برای تهیه گزارشی از روند واکسیناسیون به یکی از مراکز بیمارستانی مراجعه می‌کند که موقع خروج توسط حراست دانشگاه علوم پزشکی “شهید بهشتی” مورد ضرب و شتم قرار می گیرد.

در این گزارش آمده است: مأمور حراست از خانم مؤمنی خواسته است که همه گفت وگوهای انجام شده را پاک کند که بدنبال مقاومت و امتناع وی از این کار، مامور مذکور متوسل به ضرب و شتم این خبرنگار می شود که در پی آن انگشت دست این شهروند دچار شکستگی می شود.

وی پس از انتقال به مراکز درمانی، از ناحیه شکستگی مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

قتل «بابک خرمدین» توسط پدر

جسد مثله شده «بابک خرم‌دین» کارگردان سینما روز یکشنبه در داخل یک سطل زباله در شهرک اکباتان پیدا شد و در تحقیقات به عمل آمده نیز پدر و مادر این کارگردان به قتل اعتراف کردند.
ابتدا مأموران تنه بالا و دست‌های مقتول را کشف می‌کنند و بعد از آن با انگشت نگاری هویت جسد مشخص می‌شود.
مأموران در مرحله بعدی به سراغ پدر و مادر مقتول می‌روند که با بازجویی‌های اولیه، پدر او به جنایت قتل پسرش اعتراف می‌کند.
قاتل در اعترافات خود گفت که پسرش را با قرص‌های خواب آوری که در غذا ریخته بود در ابتدا مسموم و بیهوش می‌کند و بعد پس از چند ضربه چاقو جسد را به حمام منتقل و مثله می‌کند و انگیزه قتل را اذیت کردن‌ها و رفتار نامناسب مقتول با پدر و مادرش اعلام می‌کند.
همچنین پدر بابک خرمدین در تازه‌ترین اعترافات خود پرده از ارتکاب دو قتل دیگر برداشته است. وی اعتراف کرد که داماد و دختر خود را هم به همین شیوه به قتل رسانده است پدر و مار بابک خرمدین در اعترافات خود درباره انگیزه قتل داماد و دخترشان اعلام کرده‌اند آن‌ها اعتیاد به مواد مخدر داشتند و همچنین درگیر انحرافات اخلاقی بودند.

ماجرای ضرب و شتم مشتری بانک رفاه

روز گذشته فیلمی از ضرب و شتم و کتک زدن یک شهروند توسط کارمند بانک رفاه کارگران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد و باعث شد بانک هم واکنش نشان دهد. گفته می‌شود این اتفاق در شعبه خیابان لبافی‌نژاد تهران بانک رفاه کارگران روی داده است.

بهرام فرهی، مدیر امور حوزه مدیریت و روابط عمومی بانک رفاه گفت: این ماجرای تلخ مربوط به تیرماه سال ۹۹ است و در همان زمان و پس از اطلاع مدیریت بانک، کارمند مذکور به فوریت از کار تعلیق و با ارجاع پرونده به کمیته انضباطی بانک، نامبرده از بانک اخراج شد.

او با تاکید بر اینکه "رفتار کارمند بانک اصلا قابل توجیه نیست"، گفت: طبق مستنداتِ پلیس مطابق با فیلم دوربین‌های مداربسته داخل شعبه، در روز حادثه، آن خانم با مدرکی جعلی قصد برداشت وجه داشتند، اما بعد از مخالفت کارمند بانک، ایشان اقدام به برهم زدن نظم بانک، شکستن شیشه‌های داخل بانک و فحاشی کرد و در نهایت آن اتفاق تلخ از طرف یکی از کارمندان شعبه رقم خورد.



Irani May 19, 2021 03:02 PM

چهره واقعى اینها پس از ١٤٠٠ سال از زير كثافت مذهب ميزنه بيرون
از دينى حرف ميزنيم كه امام اخرش ميره ته چاه خودشو قايم ميكنه و قراره بياد بيرون و اونقدر ادم بكشه تا زير ناف اسبش خون جمع بشه
از خداى اینها هم كه نگو؛ يه مخلوطى از خلخالى خمينى و باقى اوباش اسلامى
من نميدونم از چنين چاه توالتى چه انتظارى ميشه داشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایران فردا May 19, 2021 03:06 PM

وقتی این فرقه تبهکار وارازل و اوباشش برای ارعاب وتولید وحشت جوانان وطن را در ملع عام ودر جلو چشمان کودکان بدار میاویزد , نتیجه دیگری بدون کاهش سطح حساسیت این انسان ها را ندارد هیچ انسانی در زندگیش دست و پا زدن انسانی را در چوبه دار فراموش نمیکند
ننگ بر شما جلادان و آئین جنایتکارتان , از یک عده تبهکار و آنسان کش , که فقط کشتن و سر بریدن را ترویج میکنند بیش از این انتظاری نیست

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام May 19, 2021 04:36 PM

عده ای بزدل وقتی میبینند قتل فرزند مجازات آنچنانی ندارد هوس سربریدن میکنند این آشی است که اسلام و آخوند برای ایرانیان پخته اند امیدوارم بزودی آخوندکشی هم در ایران آغاز شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو May 20, 2021 11:00 AM

من معتقدم قتل بابک خرمدین بشکلی که گزارش شده یک دروغ محض است خصلت ذاتی پدر و مادر و خصوصا مادر و ژنی که طبیعت در وجود او قرار داده محال است اجازه چنین کاری را با این توصیف بدهد باید دنبال انگیزه این دروغ بزرگ گشت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: