آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 6 فروردین ماه 1397 = 26-03 2018

دردسرهای مسابقه بی ارزش مقابل سیرالئون

شبكه بی بی سی گزارش دادد که فیفا در حال تحقیق در مورد احتمال تبانی در دیدار دوستانه تیم‌های ایران و سیرالئون در تهران است.

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران هفته گذشته در دیداری دوستانه مقابل تیم ملی سیرالئون قرار گرفت و موفق شد با نتیجه 4-0 به پیروزی برسد. این دیدار در حالی برگزار شد که ایشا یوهانسن، رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون، با برگزاری این دیدار مخالفت کرده بود. اکنون او با ارسال نامه ای به فیفا، خواستار تحقیق در مورد احتمال انجام تبانی در این مسابقه شده است. در نامه ای که او به فیفا ارسال کرده، آمده است:" مایلم از کمیته تحقیق در مورد تبانی خواهش کنم تا در مورد اینکه چگونه در مورد برگزاری این دیدار توافق شده و چگونه انجام شده، تحقیق شود ."

در این دیدار سیرالئون با ترکیبی از بازیکنانی که گفته می شد در چند سال اخیر به دلیل تعطیلی لیگ داخلی این کشور، در مسابقات زیادی به میدان نرفته بودند، برگزار شد. یوهانسن ادعا کرده که تنها بعد از سفر تیم به ایران، متوجه برگزاری این دیدار شده و اعلام کرده که رقبایش که خواهان کنار گذاشتن او از ریاست فدراسیون فوتبال سیرالئون هستند، این دیدار را ترتیب داده اند. گفته می شود که افرادی نامه هایی که فدراسیون فوتبال ایران برای کریستوفر کامارا، دبیرکل فدراسیون فوتبال سیرالئون فرستاده شده بود را بدون اطلاع او، پاسخ داده اند. کامارا به بی بی سی اسپورت گفت:" در این توافق، کسی خودش را جای من جا زد." او همچنین اعلام کرد که در ابتدا متوجه این مکاتبات نشده بود.

فدراسیون فوتبال ایران هم که هزینه پرواز و اقامت تیم سیرالئون را متقبل شد، اعلام کرد که بعد از اطلاع از شرایط، قصد کنسل کردن بازی را داشت اما با رسیدن این تیم به تهران، آنها در نهایت تصمیم به برگزاری این دیدار گرفتند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، دو روز پیش از برگزاری این دیدار در نامه ای به یوهانسن، نوشت:" کنسل کردن این دیدار، زیان مالی قابل توجهی برای فدراسیون ما خواهد داشت و لازم به توضیح نیست که همه برنامه آماده سازی ما پیش از جام جهانی مختل خواهد شد."

در این نامه از یوهانسن خواسته شده تا اجازه برگزاری این دیدار را بدهد و به این ترتیب شرایط را برای " همکاری های طولانی مدت در آینده" با فدراسیون فوتبال ایران را فراهم کند اما یوهانسن همچنان به برگزاری این دیدار مشکوک است. در نامه ای که او برای فیفا ارسال کرده، همچنین آمده:" من به شدت نگران اتفاقات اخیر هستم. نگرانی من این است که بدون اطلاع من اتفاقات دیگری هم رخ داده باشد." دیدار مقابل ایران، اولین دیدار سیرالئون در 9 ماه اخیر بود. فیفا در سال 2008 هم در مورد دیدار تیم های سیرالئون و آفریقای جنوبی که ظن تبانی در آن وجود داشت، تحقیق کرده بود. از سال 2014 هم 11 مدیر و 4 بازیکن سیرالئونی به اتهام تبانی، با محرومیت روبرو شده اند.



Babak March 20, 2018 12:27 PM

خیلی جالب است که وضعیت این جمهوری جهل ، جنون و جهالت بجایی رسیده که این تیم هم از ملت ایران تقاضای باج میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: