آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 29 اسفند ماه 1396 = 20-03 2018

آلمان: رانندگی زنان با روبنده ممنوع است

دادگاه قانون اساسی آلمان شکایت یک زن محجبه را رد کرد. این زن علیه منع رانندگی با روبنده شکایت کرده بود. عالی‌ترین دادگاه آلمان گفته است که این زن ادله کافی برای شکایت خود ارائه نکرده است.

قاضیان دادگاه قانون اساسی آلمان در کارلسروهه به شکایت زن محجبه‌ای که علیه منع رانندگی با روبنده به دادگاه مراجعه کرده بود، ترتیب اثر ندادند. این زن در حال حاضر کلاس آموزش رانندگی را می‌گذراند. قاضیان گفته‌اند که زن شاکی نتوانسته است این موضوع را مستدل کند که تا چه اندازه منع روبنده آزادی اعتقاد مذهبی او را پایمال می‌کند.

امنیت جانی دیگران

در تصمیم دادگاه همچنین آمده است که منع رانندگی با روبنده به این دلیل است که راننده باید دید کافی داشته باشد و امنیت جانی دیگران را به خاطر استفاده از روبنده به خطر نیندازد. در عین حال راننده هر اتوموبیلی که قوانین رانندگی را نقض می‌کند باید قابل شناسایی باشد و این با روبنده ممکن نیست. از این گذشته دادگاه می‌گوید که زن شاکی نتوانسته روشن کند که چه مشکل جدی برای او به وجود می‌آید، اگر بدون روبنده رانندگی کند.

زن یاد شده این طور استدلال کرده است که منع رانندگی با روبنده آزادی اعتقاد دینی او را نقض می‌کند. او گفته است که به خاطر اعتقادات مذهبی‌اش هفت سال است که از روبنده استفاده می‌کند و حتی موقع رانندگی هم نمی‌تواند آن را کنار بگذارد، اما به دلیل منع قانونی استفاده از روبنده هنگام رانندگی قادر به ادامه کلاس آموزش رانندگی خود نیست.

این زن گفته که تنها سرپرست فرزند خود است و به دلیل زندگی در روستا بدون اتوموبیل امورات زندگی‌اش به سختی می‌گذرد.



علی March 20, 2018 09:52 PM

این اول کاره مسلمانان هر زمان که نتوانند از نظر فیزیکی بر حریف غلبه کنند از حربه تقیه و موش مردگی و در نهایت خدعه استفاده می کنند در اروپا و آمریکا و کلا کشورهای پیشرفته حربه حقوق بشر و بعد از این که موقعیت اجتماعی خود را تثبیت کردند حمله برای تحمیل خزعبلات دینی به جامعه شروع میشود از اجازه استفاده شخصی از نقاب شروع شده به حجاب اجباری جامعه منتهی میشود بهترین نمونه همان ایران خودمان است

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام March 21, 2018 05:28 AM

برگرد به همان بیابان های حجاز با شیر شتر فرزند تروریستت را بزرگ کن اتومبیل هم مال کافر هاست اگر در کافرستان ناراحتی برگرد و پشت سرت رو هم نگاه نکن

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: