آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 25 مرداد ماه 1397 = 16-08 2018

سپرده های برادران عراقی را هم غارت کردند

به گزارش سابت عصر ایران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اختصاصی از بغداد نوشت: در پی بحران ناامنی و فروپاشی اقتصادی عراق پس از ظهور داعش (2014) بسیاری از عراقی‌ها، میلیون ها دلار سرمایه‌های خود را به بانک‌های ایرانی منتقل کردند، چرا که این بانک‌ها سودهای خوبی را به سپرده آنها می‌داد، اما حالا با کاهش ارزش ریال این قبیل شهروندان عراقی بسیار متضرر شده‌اند.

بنا به گزارش واشنگتن پست بسیاری از عراقی‌ها حتی در موسسات مالی و اعتباری ورشکست شده در ایران سرمایه گذاری کرده بودند. این موسسات با سودهای فریبنده و بالا نه تنها میلیون ها ایرانی را متضرر کرده است بلکه بسیاری از عراقی‌ها هم به خاطر سودهای بالای وعده داده شده در این موسسات پول‌های خود را در آنها سپرده‌گذاری کرده بودند.

"حسین کعبی" 41 ساله یکی از شهروندان عراقی است که سرمایه خود را به بانک‌های ایران منتقل کرده و در اثر تحولات اقتصادی ماه‌های اخیر به شدت زیان کرده است. او که سرمایه گذار در بخش املاک و مستغلات است می‌گوید در پی ناامنی و رکورد شدید بخش مسکن در عراق متعاقب بحران داعش و از سوی دیگر ایجاد جذابیت در بازار ایران در پی برجام،او در سال 2015 سرمایه تمام زندگی خود را که 150 هزار دلار می‌شد.در بانکی با سود 20 درصد در ایران سپرده گذاری کرده اما حالا با سقوط ارزش ریال به شدت متضرر شده و 10 سال عقب‌تر رفته است.

ندیم الخفاجی 60 ساله یکی دیگر از سپرده گذاران بانکی متضرر در عراق است که مدعی است: من دولت ایران را مقصر می‌دانم چون آنها بازی کثیفی با ما کردند. او می گوید در آوریل 2015 پول خود را که 100 هزار دلار بود به بانکی دولتی در ایران با سود 20 درصد منتقل کرده و حالا زیان زیادی دیده است.او می‌گوید: آنها از سود 20 درصد به عنوان طعمه استفاده کرده و پول ما را به یانک‌های خود جذب کردند و در نهایت ارزش سرمایه ما را نابود کردند.



Mohamad August 16, 2018 10:40 AM

یکی نبود به این بدبخت ها ضرب المثل ملاخور را یاد بده ای دل غافل ولی اگر یاد گرفتند نباید از چاله به چاه آخوندهای خودشان بیفتند همه سر و ته یک کرباسند آخوند خوب در قبر است

گزارش یا اعتراض به این نظر


حمید August 16, 2018 07:41 PM

ببخشید اگه بعد از اینهمه حاتم بخشی که آخوندها از جیب ما به عراق کردن دلمون برای سپرده ای شما نمیسوزه برین از خشت های طلایی که براتون فرستادند بردارین

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: