آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 فروردین ماه 1397 = 17-04 2018

آمادگی عربستان برای اعزام نیرو به سوریه

دولت ترامپ به دنبال استقرار "ارتش عربی" در شمال سوریه

یک مقام آمریکایی گفته: دولت ترامپ به دنبال تشکیل نیروی عربی برای جایگزینی نیروهای آمریکایی در سوریه و استقرار آنها در بخش شمال شرقی سوریه پس از شکست داعش در این منطقه است.

در همین حال وزیر خارجۀ عربستان سعودی روز سه‌شنبه اعلام کرد که کشورش آمادگی دارد تا نیروهای نظامی خود را در قالب «یک ائتلاف گسترده» به سوریه اعزام کند.

عادل جبیر، این پیشنهاد را در جریان دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد مطرح کرده است. این سخنان در زمانی کمتر از یک‌هفته پس از آن بیان می‌شود که سه کشور آمریکا، بریتانیا و فرانسه در اوج تنش دیپلماتیک روی داده در پی حملۀ شیمیایی شهر دومای سوریه، مواضع دولت بشار اسد را بمباران کردند.

پیش از این دونالد ترامپ از دولتهای عرب خواسته بود که نیروی نظامی متحدی را تشکیل دهند و به عنوان جایگزینِ نظامیان آمریکایی، به سوریه بفرستند.

در پی این فراخوان ترامپ، عادل جبیر اعلام کرد: «ما در حال گفتگو با ایالات متحده آمریکا هستیم و از همان آغاز بحران سوریه نیز دربارۀ فرستادن نیرو به این کشور سخن گفته‌ایم.»

جبیر پیش‌ از این اعلام کرده بود که بشار اسد در مسندِ رهبری سوریه باقی نخواهد ماند و باید یا از طریق یک پروسۀ سیاسی یا با زور از قدرت کنار رود.



شهنام April 18, 2018 03:45 AM

میدانید چه چیز برای آخوند از مرگ هم بدتر و دردناک تر است؟ پرپر زدن امیدها و آرزوهای هلال شیعه ای آنهم به دست عربستان و ائتلاف عرب!

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین April 18, 2018 07:38 PM

این پیام خوش ما ایرانیان را بسیار شاد کرده است زیرا اکنون به همان اندازه شادی ما، آشوب و دلهره درون این اشغالگران را به لرزه انداخته دلهره مردم بی دفاع، دلهره مردم بیگناه پیش از ستاندن جانشان و همه تبهکاری ها در این چهار دهه اکنون بجان ناپاک و آلوده تان برگشته است ای آخوند های نادان زمان رفتن است دیگر نه ارزشی و نه آبرویی در جهان برایتان مانده است خدا نمیخواهد که بیشتر از این ایرانی و جهان را آزار دهید آیا باز هم میخواهید بمانید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: