آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 فروردین ماه 1397 = 12-04 2018

وضعیت نگران کننده آمار طلاق در استان یزد

خبرگزاری هرانا – مدیر کل ثبت احوال استان یزد با بیان اینکه آمار ازدواج و طلاق در استان یزد بسیار نگران کننده است گفت که استان یزد در سال ۹۶ با ۱۷ درصد کاهش ازدواج روبرو بوده است. وی در ادامه با اشاره بر اینکه در سال ۹۵، هزار و ۶۳۸ مورد طلاق در استان یزد به ثبت رسیده گفته است که در سال ۹۶ این آمار به هزار و ۶۶۰ مورد رسید که نشان از افزایش یک درصدی طلاق در استان یزد در سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، مکرمی با تأکید بر اینکه بحث ازدواج و طلاق در استان یزد بسیار نگران کننده است اظهار داشت: در سال ۹۵، ۸ هزار ۵۵۵ مورد ازدواج در استان یزد صورت گرفت که در سال ۹۶ به ۷ هزار و ۷۶ مورد رسید و این مسئله نشان از کاهش ۱۷ درصدی ازدواج در سال گذشته است که این آمار به شدت نگران کننده است .

مدیر کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به اینکه در سال ۹۵، هزار و ۶۳۸ مورد طلاق در استان یزد به ثبت رسید گفت: در سال ۹۶ به هزار و ۶۶۰ مورد رسید که نشان از افزایش یک درصدی طلاق در استان یزد در سال گذشته است.

گفتنی است بر اساس آمار ازدواج و طلاق که سازمان ثبت احوال منتشر کرده است، آمار سال گذشته ازدواج نسبت به سال ۱۳۹۵ حدود ۸ درصد کاهش داشته، در حالی که تعداد طلاق‌ها به بیشترین آمار ثبت شده در تاریخ ایران و به حدود ۱۷۵ هزار مورد رسیده است.

در ایران تحقیقاتی در مورد دلایل طلاق انجام شده است اما معمولا نتایج این تحقیقات که بیشتر توسط نهادهای دولتی انجام می‌شود، منتشر نمی‌شود؛ اما پارسال شهیندخت مولاوردی، یکی از معاون رئیس جمهوری ایران، نارضایتی جنسی را به عنوان یکی از دلایل اصلی طلاق اعلام کرد.

فروردین ماه سال گذشته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: “برای آرامش خیال مراجعه‌کنندگان، کلینیک‌های سلامت خانواده در پلی‌کلینیک‌های تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی راه‌اندازی شده و انواع مشاوره‌ها و خدمات مربوط به سلامت از جمله سلامت جنسی در این کلینیک‌ها ارائه می شود؛ چراکه بر اساس گزارش‌های منتشر شده یکی از دلایل اصلی طلاق‌ها، نارضایتی جنسی است”.
مولاوردی درباره موانع فرهنگی استفاده از خدمات کلینیک سلامت خانواده بویژه مشاوره‌ها درباره مسایل جنسی اظهارکرد: “هنوز باور لازم در همه خانواده‌ها در زمینه استفاده از خدمات این کلینیک‌ها به وجود نیامده است بنابراین مراجعه و تقاضای چشمگیری وجود ندارد و چه بسا برخی افراد اعتقاد به دادن آگاهی‌ها در این زمینه‌ها را ندارند و این آگاهی‌ها را آسیب زننده به خانواده می‌دانند اما متخصصانی که در این زمینه با مراجعات برخی خانواده ها روبرو بوده‌اند، این آموزش‌ها را برای کاهش آسیب‌های مرتبط با نظام خانواده ضروری می‌دانند”.

پیش از آن هم نتایج یک تحقیق دانشگاهی در رسانه‌ها منتشر شد که دلیل عمده طلاق را مشکلات جنسی دانسته بود. ‌



کوروش April 12, 2018 01:07 PM

دلیل اصلی طلاق ها مشکلات اقتصادی ناشی از بی کفایتی جمهوری اسلامی و در صدرش ولی فقیه هست وقتی بنیانگذار جمهوری اسلامی معتقد باشد اقتصاد مال خر است پس آمار ۱۷۵ هزار طلاق هم مال همان خر است!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: