آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 27 فروردین ماه 1397 = 16-04 2018

سیاست های جدید ارزی دولت شتاب زده است

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران معتقد است سیاست های جدید ارزی دولت و بانک مرکزی شتاب زده بوده است و رویه هایی که تاکنون بوده است را بهم ریخته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، رضا پدیدار اظهار کرد: به طور کلی به نظر می‌رسد در سیاست های جدید ارزی بانک مرکزی یک شتاب زدگی خیلی زیادی به وجود آمده است. همان زمانی که دولت بودجه را به مجلس می داد و نرخ دلار را ۳۵۰۰ تومان اعلام کرد بهترین زمان برای اعلام تک نرخی کردن ارز بود.

وی ادامه داد: منطقی بود که تفاوت زیادی در آن زمان بین نرخ ارز وجود نداشت. دولت ۳۵۰۰ تومان در بودجه اعلام کرده بود و قیمت در بازار نزدیک ۴۰۰۰ تومان بود. این شتاب‌زدگی که اکنون برای ساماندهی بازار ارز پیش آمده اتفاق مثبتی نیست.رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی افزود: با این شتاب زدگی همه نهادهای پولی و مالی مختل شده اند و به نظر می رسد که دولت باید این روند را متوقف کند. کاری که اکنون به وجود آمده شتاب زدگی است که اقتصاد را با مشکل مواجه کرده است.

رضا پدیدار تصریح کرد: یکی روند تولید است که با مشکل روبرو شده است.ما به مواد اولیه خارجی نیاز داریم که موضوعی مهمی است که در حال حاضر اختلال پیدا کرده است. در سالیان اخیر هیچ گاه قانون حاکم نبوده بلکه رویه‌ها حاکم بوده است و حالا اینکه یک شبه رویه‌ها از بین برود و قانون جایگیزین شود معمولا با خودش خسارت ایجاد می کند.وی افزود: این اتفاقات شایسته اقتصاد نیست. اینکه مثلا صرافی ها از خرید و فروش ارز ممنوع شده اند درست نبود و یک رویه ای بود که کنار گذاشته شد. تصمیمات لحظه ای اثرات مثبتی هم شاید داشته باشد ولی آثار تخریبی آن بیشتر است چون تا جا بیفتد زمان بر است



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: