آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 24 مرداد ماه 1397 = 15-08 2018

تلگرام؛ دادستان: ما را از این جهنم نجات دهید

آخوند منتظری، دادستان کل خامنه ای امروز در همایشی زیر عنوان "مقابله با جرایم مالی در فضای مجازی" از جمله گفت: «به عنوان مدعی‌العموم مطالبه می‌کنم که فضای مجازی از آلودگی‌ها نجات داده شود و این اتوبان را باید از عناصر مفسد پاکسازی کرد».

به گزارش ایرنا، دادستان کل خامننه ای ضمن انتقاد از "تأخیر در جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی"، از "بلایی" سخن گفت که تلگرام و اینستاگرام "برای مردم (نظام) ایجاد کرده است".

آخوند منتظری همچنین با اشاره به اینکه "آسیب‌های فراوانی از فضای مجازی بی در و پیکر وارد می‌شود"، از "مردم" خواست تا «در این زمینه مطالبه‌گر باشند و ما را از این جهنم نجات دهند».

به گزارش دویچه وله، پس از اعتراضات سراسری دی‌ماه گذشته فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی وارد دور جدیدی شد که از جمله به مسدود شدن تلگرام انجامید. آن زمان علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی وقت مجلس، گفته بود: «بخشی از تهدیدهای امنیت کشور در تلگرام رقم می‌خورد».

تبلیغ حکومت برای استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی نیز در حالی است که حتی برخی نظرسنجی‌های رسانه‌ها یا خبرگزاری‌های ایران حاکی از بی‌اعتمادی اکثریت کاربران شبکه‌های اجتماعی به آنهاست.

روزنامه جمهوری اسلامی ۱۶ فروردین‌ماه گذشته در مورد طرح جایگزینی پیام‌رسان داخلی به جای تلگرام نوشته بود: «تبلیغ استفاده از شبکه اطلاع‌رسانی داخلی در حالی صورت می‌گیرد که خبرهای موثقی حاکی از دسترسی راحت متولیان آن به اطلاعات شخصی کاربران می‌باشد و بدون احساس امنیت، هیچ فرد عاقلی به این محیط وارد نمی‌شود».

شکسته‌ شدن رکورد بازدید کانال‌های تلگرامی

روزنامه شرق نوشت: «رکورد مجموع بازدید کانال‌های فارسی تلگرام در روز پنجشنبه 27 اردیبهشت با افزایش 320میلیونی نسبت به یک روز قبل‌تر شکسته شد. 1.6 میلیارد بازدید در یک روز؛ بی‌سابقه‌ترین روز بعد از گذشت 17 روز از زمان آغاز فیلترینگ».

این آمار را روز گذشته کانال تلگرافی یا به صورت دقیق‌تر «سامانه هوشمند جمع‌آوری اخبار کانال‌های فارسی تلگرام» متعلق به آزمایشگاه شبکه‌های اجتماعی دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران اعلام کرد.آمارهای این سامانه نشان می‌دهد نصب تلگرام‌های غیررسمی که واسطه‌ای برای دورزدن فیلترینگ هستند، افزایش چشمگیری داشته است.شاید همین استفاده از فیلترشکن‌ها و همچنین بالا‌رفتن بازدید کانال‌های تلگرامی باعث شده است وزیر ارتباط و فناوری اطلاعات در ابتدا خبر فیلتر فیلترشکن‌ها را اعلام کند، اما بعد از گذشت 24 ساعت و واکنش‌های کاربران فضای مجازی، با تکذیب سخنان خود تأکید کند: «هیچ اقدام جدیدی برای مقابله با فیلترشکن‌ها آغاز نشده است. فیلترشکن‌ها در حال ترویج هستند و مقابله با این حجم از فیلترشکن‌ها کار ساده‌ای نیست».



شهنام August 15, 2018 04:47 PM

آخوند بی مصرف متعفن، مفسد اصلی شما کرم های آسکاریس هستید که باید از بین بروید وگرنه نه مردم فاسد هستند نه یک پیام رسان گناهی مرتکب شده لطف کنید بمیرید که هم خودتان راحت شوید هم خلقی آسوده شوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak August 15, 2018 07:46 PM

آن را که حساب پاک است // از تلگرام چه باک است

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی August 15, 2018 08:59 PM

آخوند بی مایه وتهی ازشعورکه عنوان دادستان کل کشورراباخود به یدک میکشد، به عجزو لابه افتاده ازروی هراس وخوف ازآگاهی مردم، وروشدن دستهای پلیدروحانیت درهمه عرصه های اجتماعی وسیاسی وفرهنگی ومالی است که بدنه نظام ولایت فقیه رابه لرزه درآورده آخوند منتظری خوب میداند که چه روزهای دشوارودرهم کوبنده ای درانتظاراین فرقه تبهکارواین نظام جهنمی است بهمین جهت دارد زوزه میکشد والتماس میکند التماسی که بدون تردید ریشه درخشم وخروش ملت ایران دارد اماچقدراحمق ونادان وجاهل است این ملای دزد و بی حیا میگویدهرچه فساداست ازدنیای مجازی است باید ازاین مردک که خودرامدعی العموم برمیشمرد سئوال شود دزدیهای چند صد میلیاردی سران پلید حکومت چه ارتباطی به دنیای مجازی دارد؟ دنیای مجازی دارد ماهیت خبیث شما را برای مردم ایران وجهان واگشائی میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: