آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 30 فروردین ماه 1397 = 19-04 2018

سیستم تجاری جهان در خطر فروپاشی است

صندوق بین المللی پول هشدار داد: سیستم تجاری جهان که پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفته است، در خطر از هم گسستن است.

به گزارش ایرنا، روزنامه گاردین انگلیس اعلام کرد، صندوق بین المللی پول در حالی این هشدار را داد که آمریکا و چین با وضع تعرفه بر واردات کالا از یکدیگر، بازارها را نگران کرده اند.

«موریس آبستفلد» مشاور اقتصادی نهاد بین المللی یاد شده گفت: اکنون نخستین گلوله در این جنگ تجاری احتمالی شلیک شده است.

وی هشدار داد: سیاست کاهش مالیات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای شرکت ها موجب افزایش واردات کالا به این کشور می شود و اندازه کسری تجاری این کشور در سال 2019 را 150 میلیارد دلار افزایش می دهد، روندی که ممکن است به تشدید تنش های تجاری بیانجامد.به گفته وی، سیستم تجاری قانونمند چند جانبه جهان که پس از جنگ جهانی دوم تکامل پیدا کرده و موجب رشد بی سابقه اقتصاد جهان شده است، باید تقویت شود در حالی که در خطر از هم پاشیدن است.

این مقام بین المللی ادامه داد: البته آنچه تا به حال اتفاق افتاده، بیشتر یک «جنگ فانی» است تا بازگشت به زمان استفاده گسترده از تعرفه ها در رکود بزرگ 1930، اما علائم نشانگر این است که حتی خطر گرایش به حفاظت از اقتصاد ملی یا پروتکشنیسم نیز تاکنون به رشد اقتصادی جهان صدماتی زده است.جنگ فانی، یک جنگ هشت ماه پیش از شروع جنگ جهانی دوم بود که در آن تنها یک عملیات نظامی زمینی محدود انجام شد.

آبستفلد اظهار کرد: چین و آمریکا درست در زمانی که توسعه اقتصادی جهان به تجارت و سرمایه گذاری بسیار وابسته است با خطر جنگ تجاری بازی می کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: