آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 22 اردیبهشت ماه 1397 = 12-05 2018

ادامه خودکشی ها در جهنم رجایی شهر

خبرگزاری هرانا – صبح روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه یک زندانی به نام “داوود جهانگیری” معروف به داوود ساری پس از انتقال به بندی دیگر، در زندان رجایی شهر کرج اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک زندانی به نام “داوود جهانگیری” معروف به داوود ساری پس از اینکه به دستور رییس زندان به بند دیگری منتقل شد، ساعت ۵ صبح روز شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ در زندان رجایی شهر کرج اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

داوود جهانگیری، حدودا ۲۸ ساله و به اتهام “تجاوز به عنف و فساد فی‌الارض” به اعدام‌ و ۲۵ سال حبس محکوم شده بود.

این زندانی پیش‌تر در اندرزگاه ۳، سالن ۸ نگهداری می‌شد و در پی انتقال به اندرزگاه ۶ اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

یک منبع مطلع در این باره به هرانا گفت: “داوود جهانگیری ابتدا در اندرزگاه ۳، سالن ۸ نگهداری می‌شد در پی انتقال به اندرزگاه ۶ و پس از اینکه چند بار با درخواست وی مبنی بر بازگشت به بند قبلی‌اش مخالفت شد اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد”.

هرانا پیش از این نیز از خودکشی یک زندانی در زندان مرکزی تبریز خبر داده بود.

زندانی مذکور به نام “محسن پرواس” پس از اینکه بارها درخواست ملاقات حضوری با فرزندش از سوی مسئولان زندان رد شد، ساعت ۶ صبح روز شنبه اول اردیبهشت ۱۳۹۷ در بند ۹ زندان تبریز خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.


برخورد غیرانسانی با مکانیک زندانی و خودکشی

یک زندانی در زندان تبریز به نام محسن پرواس پس از اینکه بارها درخواست ملاقات حضوری با فرزندش از سوی مسئولین زندان رد شد، ساعت ۶ صبح روز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷، در بند ۹ زندان تبریز خودکشی کرد و جان سپرد.

محسن پرواس ۵۰ ساله و مکانیک بود وی به مدت دو ماه به اتهام سرقت از بانک در بند ۹ زندان تبریز به سر می‌برد و حکم وی نیز صادر نشده بود.

بنا به گفته یک منبع موثق :« محسن پرواس بارها درخواست ملاقات حضوری با فرزندش که سرطان دارد را داده بود اما از سوی مسئولان زندان رد شده بود.

قبل از اقدام به خودکشی نیز به دوستان خود گفته بود که به دلیل عذاب‌ها و مشقاتی که در زندان متحمل شده، قصد خودکشی دارد. در نهایت ساعت ۶ صبح امروز با کشیدن نایلون زباله روی سرش خود را خفه کرد.



شهنام April 23, 2018 10:12 PM

زیر شکنجه برای اعتراف گرفتن کشتنش وگرنه کسی‌ که بچه سرطانی داره و عاشق دیدنشه خودکشی نمیکنه اونم با کیسه نایلون! اینقدر سرشو زیر آب نگاه داشتن تا غرق شده بعد گزارش خودکشی رد کردن طبق معمول

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین April 23, 2018 11:10 PM

اینگونه خودکشی شدنی نیست خودشان با کیسه آشغال او را خپه کردند آدمی گاهی از روی ناچاری سخن از خودکشی میکند ولی هرگز این کار را انجام نمیدهد آنهایی که انگیزه خودکشی دارند، راه های دیگری بجز این برمیگزینند

گزارش یا اعتراض به این نظر


خسرو May 13, 2018 11:52 AM

خدایا چقدر خبرهای بد و مایوس کننده ! هروز که ایران پرس نیوز را باز میکنم امیدوارم و بخود میگویم الان خبر میاد که امروز میلیونها نفر در تهران و همه شهرها همانند دیماه گذشته به خیاباتها ریخته اند و شعار مرگ بر خامنه ای و جمهوری اسلامی میدهند و هیچکس یارای مقابله و جلوگیری مردم را بسمت مراکز حساس از جمله صدا و سیما و بیت خامنه ای و مجتبی را ندارد ارتش غیور ایران بمرم پیوسته و پاسدارها و بسیجی ها یا از مردم حمایت میکنند یا عده ای از آنها در حال فرارند اما تمام فرودگاها و مرزهای کشور توسط انقلابیون بسته شده خبر بعدی اینسیت که خامنه ای و پسرش مجتبی دستگیر شده اند و تحت حمایت شدید در مستراحهای مسجد شاه نگهداری میشوند و آیا اینها خواب خیال است ؟ من فکر میکنم خیر اینها عملی هستند بشرطی که مردم متحد و یکپارچه بصورت میلیونی در تمام شهرها بپاخیزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: