آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 اردیبهشت ماه 1397 = 13-05 2018

وضعیت روحی دختری که موهایش را قیچی کردند

در روز‌های اخیر مطلبی در فضای مجازی منتشر شد که از قیچی کردن موی دانش‌آموز دبستانی از سوی معاون پرورشی مدرسه خبر و ماجرا را بدین شکل شرح می‌داد: "۱۶ اردیبهشت ماه امسال دختر کلاس ششم ابتدایی در مدرسه گلستان آبادان بود که ناگهان خانم معاون مدرسه با قیچی مو‌های نرگس را کوتاه و دلیل این کار را مرد بودن ناظم مدرسه عنوان می‌کند و به دختر مدرسه‌ای می‌گوید مو‌های تو باعث تحریک ناظم مدرسه می‌شود. "

در پی انتشار این مطلب در فضای مجازی، آموزش و پرورش آبادان جوابیه‌ای منتشر کرد. در این جوابیه آمده است: متاسفانه روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه سال جاری معاون پرورشی این دبستان در اقدامی غیراصولی، نابخردانه و برخلاف موازین تربیتی اقدام به کوتاه کردن دو سانت از موی دانش‌آموز که از مقنعه بیرون مانده بود، می‌کند.

«نرگس» دانش‌آموز مقطع ششم است و در دبستان گلستان آبادان تحصيل مي‌كند كه ماجراي كوتاه‌كردن مويش توسط معاون پرورشي مدرسه، این روزها به سرخط خبرها تبدیل شده است.

«مروارید» خواهر نرگس در گفت‌وگو با «شهروند» شرايط روحي نرگس را بعد از اين ماجرا تشریح می‌کند:

نرگس از لحاظ روحي ضربه خورده است و علاقه‌اي ندارد به مدرسه برود. چهار‌سال پيش نرگس از يك ساختمان چهارطبقه سقوط کرد. از آن حادثه به بعد دچار استرس عصبي شده. بعد از آن ماجرا از شدت استرس موهاي نرگس سكه‌اي مي‌ريخت. دو‌سال طول درمان گرفتيم و براي درمان آن به شهرهاي مختلف مراجعه كرديم. به تهران، اراك، شيراز و اصفهان رفتیم. برنامه‌هاي زيادي را اجرا كرديم تا از استرسش كاسته شود و موهايش شروع به رشد كند. بعد از اين موضوع همه ما روي موهاي نرگس حساس بوديم، چون در طول درمان نرگس خيلي اذيت شد و بچه‌ها او را كچل صدا مي‌زدند و هميشه از اين مي‌ترسيد كه موهايش رشد نكند. زماني كه موهايش رشد كرد، موهايش را خيلي دوست داشت.



پلنگ ایران زمین May 13, 2018 01:50 PM

نخست اینکه در جمهوری اسلامی در همه جا زن و مرد را جدا کرده اند و چرا ناظم آموزشگاهِ دختران مرد است دوم اینکه خاک بر سر اون ناظم که با دیدن موی یک دختربچه برانگیختنه میشود سوم خاک بر سر اون بانوی معاون که از چنین مردی در این آموزشگاه پشتی بانی و نگهداری میکند
انگیزه پی درپی دخترانی که در شکوه جوانی با هزاران آرزو دست به خودکشی میزند، همین مردانی هستند که سبب ناشکوفا شدن این دختران میشوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: