آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 مرداد ماه 1397 = 04-08 2018

ترک ایران؛ نوبت به خودروسازان تجاری رسید

اکنون که آمریکا توافق هسته ای با رژیم ایران را لغو کرده و به دنبال وضع مجدد تحریم هاست، شرکت های غربی یکی پس از دیگری از ایران خارج می شوند. پس از رنو، پژو سیتروئن، هیوندای و مزدا حالا گویا نوبت به خودروسازان تجاری رسیده که ایران را ترک کنند.

مدیرعامل اسکانیا که حضور چشمگیری در بخش خودرو‌های تجاری ایران دارد، در بخشی از یک مصاحبه عنوان کرد، تحریم‌های آمریکا فروش بالای این شرکت در ایران را به خطر انداخته است.

وی گفت: طبق گزارشی که رویترز امروز منتشر کرده، اسکانیا بیم آن دارد که با شروع تحریم‎ها، تولید و فروش محصولات خودرویی این شرکت اعم از اتوبوس و کامیون به صفر برسد.

مدیرعامل اسکانیا در ادامه افزوده: طبق اطلاعاتی که امروز به دست ما رسیده، امکان حصول توافقی برای ادامه همکاری وجود ندارد از این‌ رو به دلیل عدم پیشرفت در مسائل، بایستی اعلام کنیم که کل فروش ما در ایران به مخاطره افتاده است.

وی همچنین گفته اسکانیا تمام تلاش خود را خواهد کرد تا قطعات و مواد موردنیاز برای ادامه تولید محصولاتش در ایران را به شرکای خود برساند اما نحوه انجام این موضوع فعلا لاینحل مانده است.


شرکت خودروسازی رنو هم از ایران می‌ رود

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی رنوی فرانسه در جریان یک کنفرانس ویدئویی به تحلیلگران گفت، این شرکت احتمالا به منظور تبعیت از تحریم های آمریکا فعالیت خود در ایران را متوقف خواهد کرد.

وی افزود: «ما به دنبال فرصت های جدید به ویژه در آفریقا هستیم تا از طریق ایجاد رشد قوی، فرصت های از دست رفته در بازار ایران را جبران کنیم.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: