آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 شهریور ماه 1397 = 11-09 2018

حریم هوایی ایران؛ هشدار آمریکا به ایرلاین‌ها

دولت آمریکا با صدور بیانیه‌ای با اشاره به فعالیت‌های نظامی در منطقه، به شرکت‌های هواپیمایی درباره عبور از آسمان ایران هشدار داد.

به گزارش رویتر، اداره هوانوردی فدرال آمریکا در این بیانیه از شرکت‌های هواپیمایی خواسته است هنگام برنامه‌ریزی پروازهایی که باید از آسمان ایران عبور کنند، تشدید خصومت‌ها میان حکومت ایران و آمریکا را در نظر بگیرند. این سازمان همچنین درباره افزایش فعالیت‌های نظامی در آسمان ایران در ارتباط با سوریه به این خطوط هوایی هشدار داده است.

دفتر خدمات پرواز آمریکا-که اطلاعات امنیتی درباره آسمان کشورها را برای خطوط هوایی فراهم می‌کند- نیز اعلام کرد: بدتر شدن روابط آمریکا و حکومت ایران باید در هنگام انتخاب آسمان ایران برای پرواز مورد توجه قرار گیرد.

افزون بر این، وزارت امور خارجه آمریکا نیز به شهروندان این کشور توصیه کرد به دلیل تیره‌تر شدن روابط با جمهوری اسلامی به ایران سفر نکنند.

رویترز نوشت: پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌ها علیه حکومت ایران، تنش‌ها بین تهران و واشنگتن تشدید شده است.


صنعت هواپیمایی ایران بدتر از عراق و افغانستان

در ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی تقریبا ۲۵۰ هواپیما وجود دارد. اما حدود ۱۰۰ فروند از این هواپیما‌ها زمین‌گیر شده‌اند و یا وارد انبار شده یا منتظر قطعات یدکی هستند.

خبرگزاری ایلنا از قول مدیر عامل ایران‌ایر گفته شرایط صنعت هواپیمایی ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا، بدتر از عراق و افغانستان است.

مجله فوربز در یادداشتی به روزگار دشوار صنعت هواپیمایی ایران پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا پرداخت و نوشت: مسافران ایران علاوه بر اینکه مجبورند در داخل کشور با هواپیما‌های قدیمی پرواز کنند، به هنگام مسافرت هوایی به خارج هم با گزینه‌های محدودتری مواجه هستند.

این منبع نوشت: در هفته‌های اخیر، سلسله‌ای از ایرلاین‌های بین المللی، از جمله ایرفرانس، بریتیش‌ایرویز و کی‌ال‌ام، گفته‌اند که خدمات‌شان به ایران را متوقف می‌کنند.

این درحالیست که علی شمخانی، دبیر شورایعالی امنیت جمهوری اسلامی امروز گفته: آمریکا را در اعمال تحریم مایوس می‌کنیم، باید تحریم را تبدیل به فرصت سازیم.



arzhang September 11, 2018 10:12 AM

دریکی از گزارشهای حمله امريكايي ها به هواپيماي ايرباس كه از بندر عباس عازم دبي بود این بوده که دوهواپیما جنگی پاسداران پشت این هواپیما مسافربری قایم شده بودند که به ناو آمریکایی وینسنس حمله غافلگیرانه کنند تا انتقام مرگ پاسداران خودشان را بگیرند چون ان روز پاسداران جنگی را با امریکاییها در خلیج فارس شروع کرده بودند و با قایقهای جنگی به ناو آمریکایی وینسنس حمله نظامی کردند که در نتیجه ان قایقهاشان نابود شد و یک سری پاسدار گشته شدند و حالا که تنش اخوندا با امریکا بالا هست امریکا به ایرلاین‌ها دارد هشدارمیدهد که مواظب باشید پاسدار میخواهد از شما مثل سپر جنگی استفاده کند تا حادثه ایرباس از نوع تکرار شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش - صبحی September 11, 2018 11:24 AM

جسته وگریخته درخبرهای غیرموثق که عمدتا خروجی اطاقهای فکر جناحین حکومت است شنیده میشود که این احتمال بسیارضعیف هست که یک نوع دیداربرنامه ریزی شده وهنری درهنگامه برگزاری مجمع عمومی شورای امنیت بیت حسن روحانی وترامپ صورت بگیرد بدیهست که احتمال چنین دیداری نزدیک بصفراست اما اگربفرض محال دیداری ولودرکریدورها وبصورت غیر رسمی بین روحانی وترامپ صورت بگیرد، یک معنا بیش تخواهد داشت غلط کردم علی خامنه ای وسرداران سپاه که ماهیت آن میتواند بمثابه پابوسی ترامپ برای ادامه حیات باشد که چنین فرضی در مورد ادامه حکومت فاسد اسلامی ترامپ نشان داده مرد خامی نیست 12 بندی که پمپئو در نشست خود با ایرانیان امریکائی تبارداشت، درواقع تیرخلاصی بود برپیکرپوسیده رژیم اسلامی که مردم ایران برای دفن محو ودفن آن لحظه شماری میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: