آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1397 = 17-05 2018

فیلم؛ کازرون امروز: صحنه های جنگ خیابانی

کاربران دویچه‌وله از مشاهدات خود درباره جو امنیتی و پرتنش کازرون خبر داده‌اند. آن‌ها در پیام‌های خود از بازداشت گروهی از معترضین، شمار کشته‌ها و مقاومت مردم در برابر نیروهای امنیتی نوشته‌اند. آمار رسمی‌ای که در رسانه‌های جمهوری اسلامی منتشر شده، حاکی از کشته شدن یک نفر در اعتراضات شب گذشته کازرون است.

اما یکی از کاربران از هفت کشته در درگیری‌های کازرون خبر داده است: پنج مرد، یک زن و یک دختر جوان کشته شده‌اند. کازرون تعطیل است. شیشه ‌بانک‌ها شکسته شده‌اند. خیابان‌های منتهی به مرکز شهر پر از لاستیک‌هایی است که آتش ‌زده شده‌اند.

او در ادامه پیام خود نوشته است: کلیه مغازه‌ها و بانک‌ها تعطیل شده‌اند. شیشه بعضی بانک‌ها شکسته شده ‌است. خیابان‌های منتهی به میدان شهدا (خیرات قدیم) در مرکز شهر پر از لاستیک‌های آتش‌زده و دود است. هوا پر از گاز اشک‌‌آور شده و به سختی می‌توان نفس کشید.»

از دیگر خبرهای رسیده از سوی کاربران این است که امروز بعد از استقرار نیروهای ضد شورش اعزامی از شیراز در میدان شهدا، مردم از همه طرف به سمت آنها هجوم آوردند و جنگ تن به تن سختی درگرفته است.

یکی دیگر از کاربران نوشته است: فضای شهر به شدت امنیتی و جنگی شده (فیلم زیر). تمام موبایل‌ها و اینترنت شهر همچنان قطع هست. همه‌ خیابان‌های مرکزی شهر پر از دود و لاستیک آتش‌زده است.

یکی دیگر از کاربران پیام داده است: کازرون کاملا امنیتی شده و مردم شعارهای مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر دیکتاتور سر می‌دهند. مردم در میدان خیرات (شهدا) نیروهای امنیتی را محاصره کرده‌اند. ۹ تا موتور یگان ویژه را آتش زده‌اند. چون جمعیت مردم زیاد است، نیروهای امنیتی عملا نمی‌توانند کاری کنند فقط از گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور استفاده می‌کنند.




www.youtube.com/watch?v=xgoo-1qfIFg

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: