آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 1 خرداد ماه 1397 = 22-05 2018

تایید حکم حبس و شلاق یک فعال دیگر مدنی

تایید حکم حبس، شلاق و جریمه نقدی محمد مظفری در دادگاه تجدیدنظر

خبرگزاری هرانا – رای دادگاه بدوی محمد مظفری، فعال مدنی که پیشتر به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل ۲ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و ۲ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده بود، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران عینا تایید شد. این حکم امروز به وکیل وی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم دو سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و دو میلیون تومان جریمه نقدی محمد مظفری، که پیشتر توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی صادر شده بود در در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا به تایید رسید.

آقای مظفری روز سه‌شنبه ۱ خردادماه ۱۳۹۷ با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود از صدور این حکم خبر داد و گفت: “به دو سال زندان محکوم شدم؛ توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر انقلاب اسلامی به ریاست قاضی زرگر، به خاطر تبلیغ علیه نظام به دو سال زندان، ۷۴ ضربه شلاق و دو میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شدم. امروز این حکم توسط شعبه ۳۶ دادگاه انقلاب به وکیل اینجانب ابلاغ شد”.
هرانا پیشتر گزارش کرده بود، محمد مظفری که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ توسط قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شده بود، بر اساس حکم ابلاغ شده به دو سال حبس، دو میلیون تومان جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

لازم به ذکر است که این فعال مدنی در تاریخ ۲۶ بهمن ماه سال ۹۳ بازداشت و به بند دو-الف، بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در زندان اوین، منتقل شد. وی پس از سه ماه و با پایان دوران بازجویی به بند هشت این زندان منتقل شد و بیست و یکم تیرماه ۱۳۹۴ پس از حدود پنج ماه بازداشت موقت به قید وثیقه تا زمان پایان دادرسی از زندان آزاد شد.

پیش‌تر وکلای این فعال سیاسی، آقای دکتر نعمت احمدی و خانم زینب مظفری به این حکم اعتراض کرده و پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارجاع داده شده بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: