آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 16 خرداد ماه 1397 = 06-06 2018

واکنش تند اسرائیل به لغو بازی فوتبال آرژانتین

اسرائیل به لغو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال آرژانتین با این کشور اعتراض کرد. قرار بود این بازی دوستانه در بندر حیفا برگزار شود اما به خواسته اسرائیلی‌ها به بیت‌المقدس انتقال یافت. حال گزارش می‌شود که این بازی لغو شده است.

آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسرائیل روز چهارشنبه (۶ ژوئن/۱۶ خرداد) در توییتر خود نوشت: «این شرم‌آور است که تیم ملی فوتبال آرژانتین در برابر فشارهای مخالفان اسرائیل و کسانی که از اسرائیل نفرت دارند مقاومت نکرد.»

برخلاف لیبرمن، یوسی شرابی، وزیر ورزش اسرائیل در مصاحبه با رادیو دولتی این کشور گفته است که لغو مسابقه قطعی نشده و هنوز "جرقه امیدی" وجود دارد که این بازی روز شنبه (۹ ژوئن/۲۰ خرداد) برگزار شود.

ماجرا از چه قرار بود؟

سفیر اسرائیل در بوئنوس آیرس قبلا اعلام کرده بود که بازی آرژانتین با اسرائیل پیش‌فروش شده اما به دلیل "تهدید و تحریک" علیه لیونل مسی، ستاره فوتبال آرژانتینی به تعویق خواهد افتاد.

فلسطینی‌ها به برگزاری این مسابقه اعتراض کردند.

جبرئیل رجوب، رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین، روز یکشنبه (سوم ژوئن) از مسی خواسته بود که در بازی دوستانه آرژانتین با اسرائیل در بیت‌المقدس شرکت نکند.

رئیس فدراسیون فلسطین گفت که مسی "نماد صلح و عشق" است. رجوب تاکید کرد: «ما نمی‌خواهیم که مسی جنایت اشغالگری را تطهیر کند.»

رجوب همچنین یادآور شد که مسی در جهان عرب میلیون‌ها هوادار دارد. او درخواست کرد که در صورت انجام این بازی در بیت‌المقدس پیراهن و عکس مسی آتش زده شود.


این مقام فلسطینی در نامه‌ای که به مقامات آرژانتینی نوشته بود هم درخواست کرده بود که اجازه ندهند مسی در بازی دوستانه در بیت‌المقدس شرکت کند.

شامگاه سه‌شنبه (۱۵ خرداد) گروهی از فلسطینی‌ها در مقابل اردوی تیم ملی آرژانتین، با برافراشتن پیراهنی به رنگ قرمز از بازیکنان خواستند که در بیت‌المقدس بازی نکنند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

گفتنی است که مسابقه دوستانه آرژانتین- اسرائیل در ابتدا قراربود در بندر حیفا برگزار شود. اما بعدا این بازی بنا به درخواست مقامات اسرائیلی از حیفا به بیت‌المقدس انتقال داده شد که موجب اعتراض شدید فلسطینی‌ها شد.

مناقشه بر سر موضوع انتقال پایتخت اسرائیل به بیت‌المقدس پایان نیافته است. فلسطینی‌ها بخش شرقی بیت‌المقدس را پایتخت خود می‌دانند در حالیکه اسرائیل تمامی شهر بیت‌المقدس را پایتخت خود تلقی می‌کند.



حقیقتگو June 6, 2018 04:57 PM

درفیلمی که چندی پیش توسط اتومبیل رانان انگلیسی وفیلم برداران بی بی سی درآرژانتین که مورد هجوم فاشیست های فراری آلمانی و آلمانی تباران که درآرژانتین باهمان تصورات فاشیستی هیتلری ساکن هستند نشان داده شد - واقعا" ترسناک ووحشت آوربود - بیش ازدومیلیون ژاپنی دربهره داری ازمنابع همه گونه آرژانتین به ژاپن درآرژانتین ساکن هستند - مسلم درکشتاریهودیان درآرژانتین طراحان این عمل فاشیست های آلمانی و مهره های این عمل آخوندسانان بوده اند - با گشت وگزارهای عناصرسپاه پاسداران واحمدی نژاد به ونزوئلا مقادیر نجومی میلیاردها دلاری آخوندی هم وارد بانک های آرژانتین شد - حالا جای تعجبی ندارد که آرژانتینی ها همانند ایرانی ها دراشغالگری اهداف فاشیست ها و اخوندها هستند چنین وچنان می کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: