آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 19 خرداد ماه 1397 = 09-06 2018

پاپ نسبت به نابودی تمدن هشدار داد

تهران - ایرنا - پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز شنبه به مدیران ارشد نفتی هشدار داد که تغییرات جوی ممکن است باعث نابودی تمدن شود.

به گزارش نشریه هیل، وی در کنفرانسی دو روزه با حضور مدیران نفتی جهان در واتیکان، گفت که دنیا باید به سوء استفاده از انرژی پاک و کاهش استفاده از سوخت های فسیلی پیش رود.
پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان افزود: تمدن به انرژی نیاز دارد، اما استفاده انرژی نباید موجب از بین رفتن تمدن شود.
این کنفرانس که به همت دانشگاه نوتردام در آمریکا برگزار شد، مدیران شرکت های نفتی را گردهم آورده است. این کنفرانس درحالی برگزار شده است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته کشورش را از توافق آب و هوایی پاریس خارج کرد.
ترامپ مساله گرم شدن زمین را یک حقه خوانده و جامعه جهانی و دانشمندان نیز از وی به دلیل انتخاب مقام هایی در دولت خود که منکر نقش انسان در تغییرات جوی هستند، انتقاد کرده است.
در همین حال، پاپ فرانسیس در این کنفرانس گفت که مسائل جهانی همچون فقر با نگرانی های مرتبط با گرم شدن زمین و دسترسی به نیروی برق ارتباط دارد.
وی افزود: به خوبی می دانیم که چالش های پیش روی ما، به هم پیوسته هستند. چنانچه درصدد برچیدن فقر و گرسنگی باشیم، بیش از یک میلیارد انسان که در حال حاضر از برق بی بهره اند، به آن نیاز پیدا می کنند. اما این انرژی باید پاک باشد و این ویژگی با کاهش استفاده مرتب از سوخت های فسیلی حاصل می شود.
پاپ گفت: تمایل ما به تامین انرژی برای همگان نباید به تغییرات گسترده آب و هوایی به واسطه افزایش دمای زمین، محیط زیست خشن تر و رشد سطح فقر، منتهی شود.



حقیقتگو June 9, 2018 07:53 PM

قربان تفکرت برم جناب پاپ - درسال 1976که برای چندماهی درهندوستان بودم هرروزه شاهده صفوف طولانی دوچرخه سواران اززن ومرد پیروجوان بودم أرآن زمان داشتن اتومبیل شخصی فقط برای قشونی ازمردم بود که ثروتنمد بودند وباید برای داشتن یک موتورسیکلت وسپا که هماننند مرسدس بنزافتخارآمیزوارزشمند بود هندی بیش از۱۰سال درنوبت بودند- تمامی حمل ونقل مسافران با قطارواتوبوس و تاکسی و ریک شا انجام میشد بنزین بسیارگران بود- ولی ژاپنی ها وکره جنوبی ها درهندوستان به تولید اتومبیل پرداختند نتیجه آن شد که دوچرخه سواران به اتومبیل سواران تبدیل شدند ودرترافیک های فاجعه باربه سوزاندن بنزین مشغولند وهرروزه هزارها درتصاذفات کشته ومجروح میشوند-همین فاجعه راهم درایران ودرخاورمیانه ببارآوردند تنها برای فروش بنزین و اتومبیل - مسلم است سوزاندن بنزین با چنین حجمی شبانه روز مصیبته

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف June 9, 2018 08:15 PM

تو خودت باعث نابودی تمدنی
طمع تمام نشدنی شما و اخوندها باعث دوری مردم از معنویات واقعی و مادی گرایی شد و ارمان مردم تبدیل به پول شد همین موضوع باعث وضع فعلی سیاره زمینه یعنی شما با رفتار سخت گیرانه و منفعت طلبانتون باعث شدید کل ارزشهای انسان در حد پول نزول کنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیر ارشادی June 10, 2018 02:15 AM

پاپ نگفت علت آن مذهب و آخوند و کشیش است
کاش میگفت که نابودی مذهب بسی نزدیک است
پاپ و آخوند و خاخام هر سه بانی توحش هستند
گر نظر پاک کنی بانی وحشت دین است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: