آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 خرداد ماه 1397 = 12-06 2018

زندان؛ افزایش تعداد دراویش اعتصابی به ۱۰ تن

خبرگزاری هرانا – محمد شریفی‌مقدم از درویشان زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ، در اعتراض به موارد مطروحه در کیفرخواست صادر شده برای دراویش گنابادی، سؤال‌های عقیدتی قضات دادگاه انقلاب، محرومیت درویشان بازداشتی از حق وکیل و عدم رعایت تشریفات قانونی در روند دادرسی از حضور در دادگاه خودداری کرد. همچنین در ادامه اعتصاب غذای هشت تن از دراویش زندانی طی روزهای گذشته، امروز نیز دو تن دیگر از دراویش محبوس در بند چهار زندان تهران بزرگ دست به اعتصاب غذای اعتراضی زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مجذوبان نور، محمد شریفی‌مقدم از دراویش زندانی محبوس در زندان تهران بزرگ از حضور در جلسه محاکمه خودداری کرد.

این درویش گنابادی و فعال دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف که در جریان حادثه گلستان هفتم بازداشت و با ضربات باتوم مورد برخورد فیزیکی قرار گرفته، موارد مطروحه در کیفرخواست صادرشده برای درویشان گنابادی و همچنین سؤال‌های عقیدتی قضات دادگاه انقلاب را مصداق تفتیش عقاید دانسته و به همین دلیل از حضور در دادگاه خودداری کرده‌ است.
این درویش، محرومیت درویشان بازداشتی از حق دسترسی به وکیل را نیز جزو دلایل عدم حضور خود در جلسه‌ی محاکمه دانسته و به عدم رعایت تشریفات قانونی در روند دادرسی پرونده‌ی درویشان اعتراض کرده‌ است.

همچنین در ادامه اعتصاب غذای هشت تن از دراویش محبوس در زندان تهران بزرگ که در اعتراض به نقض گسترده حقوق دراویش و حصر و اعمال محدودیت‌های متعدد برای دکتر نورعلی تابنده آغاز شده بود، امروز نیز دو تن دیگر از دراویش محبوس در بند چهار زندان تهران بزرگ به نام‌های سیدحسین هاشمی و علیرضا قاسمی با اقدام به اعتصاب غذا به این دسته پیوستند.

گفتنی است، در روزهای اخیر موسی غضنفرآبادی رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران از صدور ۱۵۰ رای برای متهمان پرونده حادثه خیابان پاسداران خبر داده بود. غضنفرآبادی در پاسخ به این سوال که برای متهمان چه احکامی صادر شده است، اظهار کرد که “برخی متهمان به سبب نوع عناوین اتهامی به حبس کوتاه و برخی به حبس طولانی مدت محکوم شده اند”.

لازم به یادآوری است، از نیمه‌شب ۱۴ بهمن‌ماه سال جاری حضور پر تعداد نیروهای امنیتی و انتظامی در اطراف منزل دکتر نور علی تابنده با واکنش منفی سایر دراویش مواجه شد، دراویش گنابادی در حمایت از قطب خود تجمعاتی اطراف منزل دکتر تابنده تشکیل دادند، این تجمعات با دخالت نیروهای انتظامی و لباس شخصی به خشونت کشیده شد و صدها تن زخمی و بازداشت شدند؛ این در حالی بود که پیش‌تر در شامگاه چهارشنبه مورخ ۴ بهمن‌ماه نیز مأمورین امنیتی در اقدامى مشابه در همین مکان حضور یافتند که موجى از نگرانى‌ها در میان دراویش را رقم زده بود.

در حالی که مسئولان قضایی و انتظامی تعداد بازداشت شدگان را ۳۰۰ تن اعلام کرده بودند، کمیته پیگیری دراویش زندانی لیستی از مشخصات ۳۲۴ تن از بازداشت شدگان را منتشر کرد. این منبع تعداد بازداشتی ها را بسیار بیشتر از این رقم برآورد می کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: