آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 23 خرداد ماه 1397 = 13-06 2018

فعال صنفی معلمان در نجف آباد بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – ایرج توبه ایها (نجف آبادی) فعال صنفی و عضو کانون صنفی معلمان استان اصفهان روز دوشنبه هفته جاری به بهانه “برگزاری جلسات غیرقانونی و شرکت در تجمع ۲۰ اردیبهشت فرهنگیان کشور” توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان نجف آباد در محل کار خود بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ایرج توبه ایها (نجف آبادی) فعال صنفی و عضو کانون صنفی معلمان استان اصفهان روز دوشنبه هفته جاری به دلیل برگزاری “جلسات غیرقانونی” و شرکت در تجمع ۲۰ اردیبهشت فرهنگیان کشور توسط ماموران اداره اطلاعات شهرستان نجف آباد در محل کار خود بازداشت شد.

یک منبع مطلع از وضعیت این فعال صنفی در گفت و گو با گزارشگر هرانا گفت: “آقای ایرج نجف آبادی ۶۳ ساله و بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد است. وی دوران بازنشستگی را در دفتر آژانس مسافرتی خود مشغول به کار است. صبح روز دوشنبه ۲۱ خردادماه زمانی که ایشان از سفر کربلا بازگشتند، پس از استراحت کوتاهی به دفتر آژانس مراجعه می‌کنند اما به محض رسیدن به دفتر نیروهای اداره اطلاعات شهرستان نجف آباد همراه با تفتیش کامل دفتر و ضبط لپ تاپ و تلفن، ایشان را بازداشت می‌کنند. همچنین در مسیر بازگشت، ماموران منزل آقای نجف آبادی را نیز تفتیش کرده و اقدام به ضبط کامپیوتر، لپ تاپ و موبایل فرزند ایشان کردند و سپس این فعال صنفی مستقیما به شعبه سوم بازپرسی دادگستری نجف آباد منتقل شد.”

این منبع نزدیک به ایرج نجف آبادی در ادامه افزود “شهرستان نجف آباد فاقد دادگاه انقلاب بوده و پرونده‌های امنیتی در شعب دادگاه عمومی مورد بازپرسی اولیه قرار گرفته و سپس به اصفهان یا تهران ارجاع می‌شوند. آن چه در این میان قابل توجه است این که گویا پرونده توسط اداره اطلاعات شهرستان از قبل تشکیل و تکمیل شده و بدون بازجوئی به بازپرسی دادگاه ارجاع داده شده است، زیرا بازپرسی نیز فقط با ذکر اتهام در صدد تفهیم اتهامات بوده و همانجا قرار بازداشت صادر می‌شود.”

گفته می شود نهایتا بعد از ظهر روز گذشته این فعال صنفی از زندان مرکزی اصفهان با خانواده خود تماس گرفته و خبر انتقال خود را به زندان مرکزی اعلام می کند.

پس از مراجعه خانواده وی به دادگاه، ماموران اداره اطلاعات از ارتباط این فعال صنفی و خانواده اش ممانعت می‌کنند. همچنین به آن‌ها گفته می‌شود که اکنون قرار وثیقه برای وی مورد پذیرش نبوده و تا زمان مشخص شدن وضعیتشان در بازداشت موقت به سر خواهند برد.

لازم به ذکر است، ایرج توبه ایها به دلیل فعالیت‌های صنفی خود پرونده دیگری از سال گذشته به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشویش اذهان” دارد که با قید وثیقه آزاد شده اما پرونده کماکان مفتوح است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: