آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 تیر ماه 1397 = 27-06 2018

تحریم؛ مشکل برخی ایرانیان با بانک‌های فرانسوی

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بانک‌های فرانسوی از ترس مجازات‌های آمریکا، از باز کردن حساب برای دانشجویان ایرانی خودداری می‌کنند.

روزنامه فیگارو می‌گوید دانشجویان ایرانی که در فرانسه در حال تحصیل هستند برای باز کردن حساب بانکی با مشکل مواجه شده‌اند. به نوشته این نشریه فرانسوی اغلب بانک‌های فرانسوی از بیم تهدید و تحریم‌های آمریکا از باز کردن حساب برای دانشجویان ایرانی امتناع می‌کنند.

به نوشته فیگارو، حدود 1800 دانشجوی ایرانی تحصیلات خود را در فرانسه ادامه می‌دهند. اما وقتی دانشجویان ایرانی برای باز کردن حساب بانکی به سراغ یک مؤسسه مالی می‌روند با مشکل مواجه می‌شوند.

به گزارش یورونیوز، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران که برای بازدید از دانشگاه‌های فرانسوی به این کشور رفته است با ابراز تاسف از اینکه اغلب بانک‌های فرانسوی به طور کلی از باز کردن حساب برای این دسته از دانشجویان امتناع می‌ورزند، تاکید کرد که این مورد را با فردریک ویدال، همتای فرانسوی خود در میان گذاشته است.

در گزارش یورونیوز آمده است که دانشجویان بدون حساب بانکی مجبور می‌شوند برای ادامه تحصیل به ترفندهای خاص خود متوسل شوند، در حالی که برخی دیگر از آنها به کلی از این تصمیم منصرف می‌شوند و به کشور خودشان باز می‌گردند. این رسانه فرانسوی به نقل از یک دیپلمات ایرانی نوشته است که برخی از این دانشجویان حتی مجبور شده‌اند برای خلاص شدن از این مشکل به آمریکا بروند.

مؤسسات بانکی فرانسه که پیشتر شاهد مجازات‌های آمریکا بر ضد بانک «بی.ان.پی» BNP بودند حتی پس از امضای توافق هسته‌ای با ایران در سال 2015 از حمایت مالی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری شرکت‌های فرانسوی در ایران امتناع کرده‌اند.



کمبوجیه June 27, 2018 09:39 PM

دانشجو که چه عرض کنم آقازاده تفاله آخوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: