آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 21 شهریور ماه 1397 = 12-09 2018

خاک مرده و بوی گند بر فرودگاه خمینی

سایت نجات پاسارگاد

خاک مرده بر فرودگاه خمینی

چند هفته پیش خبرگزاری ها انتشار وسیع «بوی گند» در فرودگاه خمینی را گزارش کردند، و این روزها می نویسند که فرودگاه خمینی خالی از گردشگران شده است.

اگر چه سال هاست که ایران توریست ها، به معنای واقعی کلمه، را از دست داده و بیشتر آمد و شدهایی که به نام گردشگری در این سال ها بوده، یا سفر ایرانیان مقیم خارج برای دیدار از وطن و فامیل بوده، یا رفت و آمد بازرگانانی که با حکومت در حال معامله بوده اند و بیشتر از همه رفت و آمد« شیعه های زوار» از کشورهای عراق و افغانستان و سوریه و لبنان و ..و.. که خرج شان را دولت می داده (یعنی از جیب مردمان ایران). حالا با وضعیت بحرانی که اخیرادر ایران پیش آمده، گفته می شود که این روزها: «هواپیماها با کمترین مسافر می پرند و پروازها پی در پی کنسل می شوند... فرودگاه خمینی این روزها بیشتر از آن‌که شاهد آمد و شد گردشگران باشد به محل تردد اندک دانشجویان، ماموران خدمت در خارج و بیماران تبدیل شده است»

این گزارش ها نشان می دهد که حتی سفر به کشورهای نزدیکی چون گرجستان و کشورهای همسایه مرتب کنسل می شوند و البته این کنسل ها در فرودگاه اعلام عمومی نمی شوند فقط نام شان از جدول وب سایت های اطلاع رسانی پاک می شود.

برخلاف ادعای شرکت های هواپیمایی که افزایش قیمت بلیت را 30 در صد اعلام کرده اند آژانس ها و سایت های فروش بلیت می گویند در یک ماه اخیر قیمت برخی مسیرها بیش از 600 درصد افزایش داشته است.

کاملا روشن است که چنین افزایش قیمت هایی نمی تواند نتیجه تحریم های اخیر باشد این نشان از بی در و پیکری حکومتی دارد که در لبه سقوط قرار گرفته و کنترل همه چیز را از دست داده است. نشانه ی روشن این عدم کنترل دولت و حکومت را می توان در بالا رفتن قیمت هر روزه ی مواد غذایی دید. در حالی که دست اندرکاران محصولات غذایی در این دو سه ماهه اخیر بارها گفته اند که: «ما در ایران هنوز هیچ کمبودی در بازار مواد غذایی نداریم» برخی از اجناس که از تولیدات داخلی هم هست 40 تا 60 در صد گران شده اند.

هر چه هست این بالا رفتن قیمت ها اگر چه فشارش مستقیم بر روی مردم است اما نشانه ی سرعت گرفتن فرو پاشی حکومتی ست که برایش تنها چیزی که اهمیت ندارد سلامت و راحت مردمان ایران است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: