آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 تیر ماه 1397 = 05-07 2018

یک هکتار از جنگل های آمل در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل گفت که تداوم گرما و دامنه دار شدن آتش سوزی در منطقه ' نقطه بن ' از توابع بخش امامزاده عبدالله این شهرستان باعث تخریب حدود یک هکتار از عرصه های جنگی این بخش شد.

نعمت الله کوهستانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آتش سوزی از سه روز پیش در این منطقه شروع شد و به علت گرمای بیش از حد هوا و ورزش باد گرم ، مهار کامل آن تا امروز به درازا کشید.
وی توضیح داد : روز دوشنبه که آتش شعله ور شد ، نیروهای یگان حفاظت و بسیج مردمی و دامداران آن را مهار کردند ولی نتوانستند به صورت کامل خاموش کنند و به همین علت دوباره شعله ور شد.
کوهستانی از علت دقیق آتش سوزی اظهار بی اطلاعی کرد و احتمال داد که افزایش دمای هوا در روزهای اخیر و بی توجهی برخی گردشگران ، جنگل نوردان یا ساکنان حاشیه جنگل سبب این حادثه شده باشد.
وی گفت که بر اثر این آتش سوزی حدود یک هکتار از عرصه جنگلی شامل درختان ممرز ، آلوچه و ازگیل وحشی در آتش سوخت.
کوهستانی هشدار داد : با توجه به خشکی زمین و تداوم گرما ، بی توجهی گردشگران و افراد محلی در خاموش کردن آتش یا حتی انداختن سیگار خاموش نشده باعث آتش سوزی گسترده در جنگل و عرصه های طبیعی می یشود.
وی توصیه کرد : مسافران و مجاوران در حد امکان از روش کردن آتش به هر علتی در جنگل و یا حاشیه جنگل خودداری کنند و در صورت لزوم برای استفاده از آتش ، به هنگام ترک از محل نسبت به خاموش بودن آن اطمینان پیدا کنند.
در فروردین ماه امسال نیز حدود پنج هکتار از جنگل های منطقه رزکه از توابع بخش امامزاده عبدالله در آتش سوخت .
در حوزه استحفاظی شهرستان آمل حدود 225 هزار هکتار جنگل ومرتع وجود دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: