آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 تیر ماه 1397 = 09-07 2018

اتحادیه اروپا در سیاست جهانی قدرت کافی ندارد

رییس‌جمهور فنلاند اظهار کرد، عدم همبستگی و اراده و قطب‌زدگی در سیاست جهانی فرصتی را در اختیار آمریکا و روسیه قرار می‌دهد تا مسائل اروپا را بدون حضور طرف‌های اروپایی به مذاکره بگذارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سائولی نینیستو، رییس جمهور فنلاند گفت: اتحادیه اروپا از اتحاد و قدرت مناسبی در زمینه سیاست بین‌الملل برخوردار نیست.

نینیستو در آستانه دیدار ۱۶ ژوئن میان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در هلسینکی، در خصوص افزایش قطب‌زندگی و تمرکز روزافزون بر شخصیت‌ها در سیاست جهانی ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین تاکید کرد که عدم همبستگی و اراده در اروپا به آمریکا و روسیه اجازه می‌دهد که مسائل اروپا را بدون حضور طرف‌های اروپایی به مذاکره بگذارند.

رییس جمهور فنلاند تصریح کرد: حضور روسیه و آمریکا در گفت‌وگوهای دوجانبه لازم است اما آنان نمی‌توانند اروپا را کنار بگذارند و در امور آن مداخله کنند. خطر بروز چنین مساله‌ای افزایش یافته زیرا اتحادیه اروپا متحد نیست و به عنوان یک بازیگر در سیاست بین‌المللی از قدرت کافی برخوردار نیست.



امیر July 9, 2018 03:43 PM

خوب چه بهتر چون برای کشوری مثل ایران سیر کردن ۲۲۰ میلیون آمریکایی که زیاد گرسنه هم نیستند راحت تر از ۵۵۰ میلیون اروپایی که همشون هم گرسنه اند است به امید رهایی از چنگ ضحاکان

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: