آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 تیر ماه 1397 = 16-07 2018

موشها انگشتان کودک زباله گرد را خوردند

کودکانی که تا 20 ساعت زباله‌گردی می‌کنند. میانگین سنی این کودکان 12 سال است اما در میان آنان کودک چهارساله نیز مشاهده شده است. این کودکان در حال جمع‌آوری طلای کثیفی هستند که کثیفی‌اش بر دستان آنها می‌ماند و طلایش به جیب کسانی دیگر سرازیر می‌شود.

به گزارش ایلنا، یکی از فعالان اجتماعی کرج که در این حوزه بررسی‌های میدانی به عمل آورده از کار کودکان زباله‌گرد در کرج به عنوان برده‌داری نوین یاد می‌کند.

الهه الله‌کریمی با بیان اینکه محل زندگی این کودکان فاجعه است تصریح می‌کند: این وضعیت باعث شیوع بیماری‌های مختلفی در میان آنان شده است؛ حتی ما در بازدیدهای میدانی کودکی را دیدیم که دو انگشت او توسط موش خورده شده بود.

این فعال اجتماعی شهرداری را مسبب این وضعیت می‌داند و می‌گوید: همه گاراژها کارفرمایانی دارد که تحت نظارت شهرداری کار می‌کنند، در حالی که طبق قانون، به کار گرفتن کودکان در مشاغل سخت همچون زباله گردی غیر قانونی است اما شهرداری این خلاف را مرتکب می‌شود و کارفرما برای پرداخت حقوق کمتر و کسب سود بیشتر این بچه‌ها را به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه طبق تحقیقات ما کودکانی بودند که 20 ساعت در روز نیز مشغول کار بودند؛ گفت: این یک نوع برده‌ داری نوین است.



کمبوجیه July 11, 2018 05:11 PM

این ها دزدهای سامره هستند که به پول و قدرت رسیدند، مردم ما را اسیر کردند و مملکت ما را غارت کردند،برای بیرون کردن اینها باید قیام کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام July 16, 2018 11:29 AM

نام آن دو موش خامنه‌ای و روحانی است و تنها چاره این مشکل خوراندن مرگ موش به آنهاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


مصطفی July 16, 2018 10:48 PM

نه حکومت خوبه نه مردم من سالهاست که زباله گرد هستم معلول دانشجو بدبخت بی کس کار نه مردم نون دادن به من نه دولت تاحالاش خودم بودم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: