آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 20 تیر ماه 1397 = 11-07 2018

پدر: پسرم حامی دختران ایرانشهر کجاست؟

خبرگزاری هرانا – غلام قادر بزرگزاده پدر عبدالله بزرگزاده که در اعتراض با بازداشت فرزندش در مقابل ساختمان سپاه سلمان ایرانشهر تحصن کرده بود بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، ظهر امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه ۱۳۹۷، غلام قادر بزرگزاده پدر عبدالله بزرگزاده که در مقابل مقر سپاه تحصن کرده بود بازداشت شد.

شاهدان عینی گزارش دادند: “در حالی که غلام قادر بزرگزاده در مقابل تابلو رو به روی سپاه ایستاده و پلاکارد به دست داشت چند خودرو با ماموران لباس شخصی به وی یورش برده و او را به زور سوار خودرو کرده و با خود بردند”.

غلام قادر بزرگزاده چهارمین روز است که بخاطر بی خبری از محل نگهداری فرزندش در مقابل مقر سپاه سلمان ایرانشهر تحصن کرده بود.

او پلاکاردهای با مضمون “پسرم عبدالله بزرگزاده حامی دختران ایرانشهر کجاست؟” و “فرزندم عبدالله بزرگزاده در معرض چه سناریوسازی قرار دارد” به دست داشت.

تا این لحظه خانواده از وضعیت نامبرده اطلاعی در دست ندارند.

لازم به اشاره است که روز گذشته، مولوی عبدالغفار نقشبندی امام جمعه موقت راسک به ستاد خبری اطلاعات سپاه استان سیستان و بلوچستان در زاهدان احضار شد.

در خبری دیگر سازمان اطلاعات سپاه سیستان و بلوچستان ویدیویی از اعترافات عبدالله بزرگزاده و ۶ نفر از افرادی که پس از تجمع روز یکشنبه ۲۷ خردادماه در حمایت از دختران ایرانشهر بازداشت شده بودند، منتشر کرد.

سپاه پاسداران طی چند روز گذشته از بازداشت تعدادی از سرشاخه‌های رسانه‌های خارجی سخن گفته بود.

هویت این افراد “۱. عبدالله بزرگزاده سربازی برادر حبیب الله سربازی، ۲. یاسر شهنوازی، ۳. پریسا شهنوازی، ۱۹ ساله با نام مستعار پروک، ۴. عبدالحکیم مزارزهی اهل خاش دانشجو کاردانی برق از دانشگاه فنی شهید باهنر زاهدان، ۵. محمد امین گرگیج، ۶. محمد ر…، ۷. مرتضی س…” احراز شده است
صفحات اینستاگرامی این افراد اکنون از دسترس خارج شده است.

بازداشت شدگان عمدتا نوجوان هستند.

آگاهان هدف از انتشار این ویدیوهای اعترافی را ایجاد فضای رعب و وحشت در بین فعالان مجازی استان سیستان و بلوچستان دانسته‌اند.



مصطفی July 13, 2018 08:44 AM

سکوت نشانه ظلم حکومت هست

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: