آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 مرداد ماه 1397 = 23-07 2018

کره‌ شمالی: پايان جنگ دوکره اعلام شود

کره شمالي از همسايه جنوبي خود خواست؛ به توافقات سران دو کشور در قالب بيانيه صلح پانمونجوم عمل کرده و به صورت رسمي پايان جنگ سال 1953 ميلادي شبه جزيره کره را اعلام کند.
به گزارش خبرگزاري آريا، خبرگزاري رسمي کره شمالي امروز دوشنبه با انتشار بيانيه اي اعلام کرد: کره جنوبي وظيفه دارد به تعهدات سران عمل کرده و بطور رسمي پايان جنگ را اعلام نمايد.
از زمان پايان جنگ در سال 1953 ميلادي تاکنون، منطقه شبه جزيره کره در حالت جنگي بسر مي برد زيرا طرفين داراي پيمان متارکه نبرد هستند اما توافق‌نامه دايمي صلح را امضا نکرده اند.
کره شمالي بارها خواستار آن شده است که چنين توافقي رسماً ميان دو کشور شکل گيرد و دولت و وزارت خارجه اين کشور نيز بيانيه هايي در اين ارتباط منتشر کرده اند.
بيانيه کره شمالي مي افزايد که رهبران دو کشور در جلسه تاريخي ماه آوريل در سال جاري ميلادي در روستاي «پانمونجوم» با برقراري رژيم دايمي صلح و پايان رسمي جنگ کره به توافق رسيدند.
ديدار تاريخي سران دو کره
کره شمالي در روزهاي اخير لبه تيز انتقادهايش را متوجه مسئولان کره جنوبي کرده و بتدريج هشدارها و تهديدهايي به اين کشور داده است تا در بهبود روابط و برقراري رژيم صلح تعلل نشان ندهد.
در همين حال امروز وزير خارجه کره جنوبي که از سفر آمريکا به کشورش بازگشته است، گفت: به رغم درخواست هاي کره شمالي، فشارها بر اين کشور کاهش نخواهد يافت.
وي همچنين اظهارنظرها و اخبار مربوط به کاهش تحريم ها و کاسته شدن از فشارهاي اقتصادي عليه کره شمالي را رد کرد و گفت که تحريم ها و فشارهاي تجاري و اقتصادي بر پيونگ يانگ تا خلع سلاح هسته اي ادامه خواهد يافت.
وي در خصوص درخواست کره شمالي براي اعلام پايان جنگ کره و برقراري رژيم دايمي صلح نيز گفت که خيلي سخت بتوان زمان آن را اعلام کرد.
دو کره قصد دارند امسال پايان رسمي دوران متارکه جنگ اعلام شود اما واشنگتن با سنگ اندازي در اجراي روند صلح، تاکيد مي ورزد که اين موضوع بايد پس از خلع سلاح هسته اي کره شمالي اتفاق بيفتد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: