آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 2 مرداد ماه 1397 = 24-07 2018

کانالی تلگرامی؛ حبس سنگین برای یک فعال سیاسی

فعال سیاسی به دلیل راه اندازی کانالی تلگرامی به ۱۰ سال حبس محکوم شد

خبرگزاری هرانا – کاووس کیانی، از زندانیان سابق دهه شصت که مدیریت یک کانال‌ تلگرامی را عهده دار بود در بهمن ماه سال گذشته در شهر فریدون‌کنار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۲۷ روز از زندان بابل به صورت موقت آزاد شد. وی در اسفند ماه سال گذشته توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه فریدون‌کنار به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در شعبه ۲۸ دادگاه تجدیدنظر ساری به تائید رسید. حکم صادره در روزهای اخیر به وی ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم ۱۰ سال حبس تعزیری کاووس کیانی، مدیر یک کانال‌ تلگرامی در شعبه ۲۸ دادگاه تجدیدنظر ساری عیناً تائید شد.

یک منبع نزدیک به کاووس کیانی با تائید این خبر در خصوص بازداشت وی به گزارشگر هرانا گفت: “آقای کیانی در تاریخ ۲۱ بهمن سال گذشته در خانه شخصی‌اش در شهر فریدون‌کنار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مدت ده روز در بازداشتگاه وزارت اطلاعات شهر ساری مورد بازجویی قرار گرفت. وی بعد از ۱۰ روز بازجویی به زندان بابل منتقل و سرانجام در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ به صورت موقت از این زندان آزاد شد”.

این منبع نزدیک به آقای کیانی در ادامه افزود: “آقای کیانی در تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ در شعبه ۱۰۱ دادگاه فریدون‌کنار و به ریاست قاضی “برخور” به اتهامات “اخلال در امنیت کشور”، “تشکیل گروه و کانال تلگرامی مخالف نظام”، “تشویش اذهان عمومی” در مجموع به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد، این حکم در حالی صادر شد که آقای کیانی از داشتن وکیل نیز محروم مانده بود. سرانجام این حکم در تاریخ ۱۷ تیرماه سال جاری در شعبه ۲۸ دادگاه تجدیدنظر ساری و به ریاست قاضی “قاسمی”، عیناً تائید شد”.
این شهروند فریدونکناری، متولد اول مرداد سال ۱۳۳۷، مهندس راه و ساختمان و فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت. ورودی سال ۱۳۵۶ است.

لازم به ذکر است که کاووس کیانی پیشتر در سال ۱۳۶۰ نیز به اتهام “عضویت در سازمانی پیرو علی شریعتی به نام «آرمان مستضعفین»” به ۳ سال حبس محکوم شده بود و دوران محکومیتش را در زندان‌های بابل و رجایی شهر کرج سپری کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: