آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 15 مرداد ماه 1397 = 06-08 2018

سربریدن حیوانات حلال گوشت در باغ وحش مشهد

در حالی که چهارشنبه هفته گذشته باغ وحش مشهد پلمپ شد، هنوز هم خبرهای عجیب و غریبی درباره آن شنیده می‌شود. البته قبل از آن هم رسانه‌ها درباره کشف جمجمه و پوست ببرهای گمشده در این باغ‌وحش گزارش داده بودند، اما حالا گفته می‌شود که ببرها تنها قربانیان این باغ وحش نبوده‌اند و چهار رأس قوچ هم خیلی شیک و تر و تمیز سر بریده شده‌اند.

به گزارش شهروند، علی کشمیری، فعال حقوق حیوانات که ماجرای این باغ وحش را پیگیری می‌کند، در این‌باره گفته است: «پنجشنبه‌شب هفته گذشته که باغ وحش را ترک کرديم، حوالي ساعت ٨ تا ٩ شب گزارشي رسيد که چهار رأس آئوداد را سر بريده‌اند و زماني که با کارشناس ناظر اداره کل محيط زيست استان تماس گرفتم، او هم از اين ماجرا اظهار بي‌اطلاعي کرد.»

کشميري با بيان اينکه آئوداد جزو حيوانات حلال‌گوشت است، گفته است: «زماني که از مالک باغ وحش درباره کشتن اين حيوانات پرسيديم، گفت که مجوز کشتن و سر بريدن آنها را داشته است. اين در حالي‌ است که کارشناس ناظر محيط زيست اصلا از اين ماجرا خبر نداشت.»

اگر فکر کرده‌اید عجایب باغ وحش مشهد همین‌جا تمام شده اشتباه کرده‌اید، چون نه تنها معلوم شده این باغ وحش به جای نگهداری از حیوانات مشغول دامپروری بوده است، کاشف به عمل آمده که از استخر ویژه شنای ببرها به عنوان استخر شخصی استفاده می‌شده است.

قاضی محمد بخشی محبی، معاون حقوق عامه دادستانی مشهد در یک نشست خبری گفته که ببرها به لحاظ زیستی علاقه زیادی به آب‌تنی دارند و برای ببرهای باغ وحش وکیل‌آباد، استخر کوچکی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داده است: «در مجاورت قفس ببرها در فضای باغ وحش، استخر بزرگی در محوطه یک ویلا قرار دارد که می‌توانست در اختیار ببرها قرار گیرد، اما به‌صورت شخصی از آن استفاده می‌شود. مشاهده ویلا و استخر شخصی در باغ وحش وکیل‌آباد که محدودیت فضا دارد، واکنش‌های زیادی از سوی سازمان‌های مردم‌نهاد به همراه داشته است.»


خبرهای تکان‌دهنده از باغ وحش وکیل‌آباد مشهد

شرایط بهداشتی باغ وحش برای نگهداری حیوانات مناسب نیست و حتی داروهایی که چندین سال قبل تاریخ آن‌ها منقضی شده است نیز از این باغ وحش کشف شد.

معاون اجتماعی دادستان مشهد از کشف دو تخته پوست یوزپلنگ در بازرسی کارشناسان از باغ وحش وکیل‌آباد مشهد خبر داد.

محمد بخشی‌محبی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر، اظهار کرد: پس از کشف 4 تخته پوست و 4 جمجمه ببر در باغ‌وحش وکیل‌آباد مشهد در روزهای گذشته، روز گذشته کارشناسان خبره‌ای برای بازرسی به باغ‌وحش مشهد اعزام شده و در بازرسی‌های خود از داخل یکی از انبارهای باغ وحش دو تخته دیگر از پوست یوزپلنگ کشف کردند.

وی یادآور شد: هم‌چنین پیش از این 4 جمجمه ببر نیز در آن باغ‌ وحش کشف شده بود که طبق گزارش کارشناسان بعضی از این جمجمه‌ها تازه هستند و حشرات هم‌چنان در اطراف آن‌ها بوده است و دندان‌های نیش آن‌ها به گونه‌ای است که نشان می‌دهد سن ببرها جوان بوده است.

بخشی‌محبی افزود: کارشناسان دام‌پزشکی نیز به محل اعزام شدند و در گزارش آن‌ها آمده که شرایط بهداشتی باغ وحش برای نگهداری حیوانات مناسب نیست و حتی داروهایی که چندین سال قبل تاریخ آن‌ها منقضی شده است نیز از این باغ وحش کشف شد.

به گزارش ایسنا، معاون اجتماعی دادستان مشهد پیش از این در پی گزارش‌هایی از مرگ 8 قلاده ببر در باغ وحش مشهد از کشف 7 تخته پوست و 4 جمجمه ببر در این باغ وحش خبر داده بود که با واکنش محیطزیست همراه شده بود. مسئولان محیط زیست در واکنش به این اخبار، مرگ این ببرها را طبیعی و مربوط به گذشته دانسته بودند که به مسئولان محیط زیست نیز اطلاع داده شده بوده است.



حقیقتگو August 6, 2018 09:52 PM

حیوانات باغ وحش اقتصاد مقاومتی وگران بودن هزینه خورد وخوراکشان گرسنگی خواری توام با مطیع بودن را نمی پذیرند ومسلم تلف میشوند البته تلف کردن هدفمند این حیوانات برای استخراج گوشت وپوست شان توسط افرادی پول پرست که هفده رکعت نمازشان ترک نمیشود جای تعجبی نداشته وندارد زیراکه روال تلف کردن عمدی درختان باغ ها و خشکانیدن عمدی باغ ها برای ساختمان سازس و آپارتمان سازی نوع دیگری ازدرامد هم برای کارکنان شهرداری و هم صحبان باغات است - تعجب آورنیست که میلیاردها دلارفقط به روسیه برای هزینه جنگ وجنگ افزارروسی درسوریه فرستاده میشود بجای ایجاد شغل اساسی درایران که دراثرفقراقتصادی جمعی اسلام ناب محمدی دار به جان حیوانات باغ وحش نیفتند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: