آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 مرداد ماه 1397 = 03-08 2018

سقوط ارزش پول ترکیه بدنبال تحریم‌های آمریکا

افزایش شدید تورم و سقوط ارزش پول ترکیه به دنبال تحریم‌های آمریکا

به گزارش رادیو فرانسه، اعلام خبر افزایش تورم در ترکیه و همچنین وضع تحریم‌های آمریکا علیه دو وزیر ترک، ارزش لیره، پول ملی ترکیه را باز هم کاهش داد.
.
میزان تورم در ترکیه باز هم افزایش یافت و به حدود شانزده درصد رسید که این میزان تورم از سال ۲۰۰۳ تاکنون در این کشور بی‌سابقه بوده است.

بنابر گزارش اداره ملی آمار ترکیه، میزان تورم در بازه یک سال، در ماه ژوئیه به ۱۵.۸۵ درصد رسید. این در حالی است که این رقم در ماه ژوئن ۱۵.۳۹ درصد اعلام شده بود که نشان می‌دهد قیمت کالاهای مصرفی در ترکیه فقط طی یک ماه بیش از نیم درصد افزایش داشته است.

بیشترین بخشی که دارای افزایش قیمت بوده، بخش خدمات حمل و نقل است. به طوری که قیمت‌ها در این بخش، طی ژوئیه ۲۰۱۷ تا ژوئیه ۲۰۱۸ به اندازه ۲۴.۴۱ درصد بیشتر شده است.

همچنین در همین مدت، قیمت مواد غذایی، ۱۹.۴ درصد افزایش یافت.

بانک مرکزی ترکیه روز سه‌شنبه ۳۱ ژوئیه، در پیش‌بینی خود در زمینه تورم در این کشور تجدیدنظر و اعلام کرد که میزان تورم در ترکیه تا پایان سال جاری میلادی ۱۳.۴ درصد خواهد شد. بانک مرکزی ترکیه پیشتر رقم ۸.۴ را برای میزان تورم در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود.

اعلام خبر افزایش تورم در ترکیه و همچنین وضع تحریم‌های آمریکا علیه دو وزیر ترک، ارزش لیره، پول ملی ترکیه را باز هم کاهش داد.

خبرگزاری فرانسه از آنکارا گزارش داده که از چهارشنبه شب تاکنون، هر دلار آمریکا برابر با پنج لیره ترکیه معامله شد.

برات البیرک، داماد رجب طیب اردوغان که به تازگی به سمت وزارت دارایی منصوب شده، روز جمعه مدعی شد که تورم در ترکیه در سال آینده میلادی یک رقمی خواهد شد.

او گفت که اولین اولویت دولت ترکیه کاهش رقم تورم و کاهش رقم بهره‌های بانکی است.



علی August 3, 2018 10:47 PM

نتیجه صد سال زحمت چند نسل ترکیه به دست اردوغان برای رسیدن به رویای مسخره امپراتوری عثمانی بر باد خواهد رفت و با تحکیم حکومت اردوغان پس از چند سال همان بلایی که بر سر ما آمد بر سر مردم ترکیه خواهد آمد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: