آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 مرداد ماه 1397 = 09-08 2018

شهروند بهایی جهت تحمل حبس راهی زندان شد

خبرگزاری هرانا – مهران اسلامی امیرآبادی شهروند بهایی اهل یزد که پیشتر به یک سال و نیم حبس و یک سال تبعید به سراوان محکوم شده بود جهت تحمل حبس راهی زندان شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته مورخ ۱۷ مرداد ۹۷ مهران اسلامی امیرآبادی شهروند بهایی اهل یزد که در اوایل ماه جاری توسط شعبه سوم دادگاه تجدید نظر این استان به یک سال و نیم حبس و یک سال تبعید به سراوان محکوم شده بود جهت تحمل حبس خود را به زندان معرفی کرد.

یک منبع نزدیک به آقای اسلامی ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “روز گذشته آقای مهران اسلامی امیرآبادی در پی بازداشت هم پرونده‌ای دیگر خود آقای مهران بندی امیرآبادی جهت تحمل حبس خود را به زندان معرفی کرد.”
لازم به ذکر است که مهران اسلامی امیرآبادی چندی پیش به همراه شش شهروند بهایی دیگر توسط شعبه سوم دادگاه تجدید نظر استان یزد محاکمه شده بود.

در این جلسه دادرسی مهران اسلامی امیرآبادی به یک سال و نیم حبس تعزیری و یک سال تبعید به سراوان محکوم شد.

هرانا در روزهای اخیر از بازداشت یکی دیگر از بهاییان شهر یزد به نام مهران بندی امیرآبادی یکی از هم پرونده ای های مهران اسلامی امیرآبادی خبر داده بود

شهروندان بهایی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: